خبرگزاری کار ایران

زندآور مطرح کرد؛

هیأت مرکزی انتخابات شوراها روند خلاف قانون را اصلاح کند/ رد صلاحیت های گسترده بدون دلیل محکمه پسند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۸۹

عضو شورای شهر اصفهان گفت: هیأت مرکزی انتخابات شوراها باید نشان دهد که در جایگاه نمایندگان مردم و ناظر بر بررسی صلاحیت‌های افراد، نگهبان و مدافع قانون و حقوق مردم است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه 26 اردیبهشت ماه) در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: همانگونه که همه می‌دانیم اکثریت قریب به اتفاق اعضای اصلاح‌طلب فعلی شوراها در شهرهای مختلف به‌ویژه کلان‌شهرها، رد صلاحیت شده اند.

وی افزود: سیاست‌های نظام مبتنی بر مشارکت حداکثری با حضور گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است، که بارها از جانب رهبر معظم انقلاب اعلام شده و می‌شود، متأسفانه در عمل شاهد هستیم که چنین نیست و این موضوع ضربات جبران ناپذیری به تمامی جامعه و کشور وارد می‌آورد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مگر می‌شود فردی بدون دلایل محکمه پسند را از حقوق قانونی خود ازجمله حق انتخاب شدن و انتخاب کردن محروم کرد؟

وی یادآور شد: در کلان‌شهر اصفهان در هیات اجرایی و نظارت شهرستان تمامی اعضای یک جریان را به شکل کامل حذف می‌کنند و سپس در هیات نظارت استان تعداد محدود از افرادی که ناعادلانه رد صلاحیت شده بودند به چرخه انتخابات باز می گردانند و مجددا تعداد زیاد از افراد دارای صلاحیت را از حق قانونی خود محروم می سازند، بعد از انجام چنین رفتارهایی چه کسی می‌تواند باور کند که سیاسی و جناحی عمل نمی‌شود؟

زندآور تاکید کرد: نتیجه این نوع اقدامات کاهش اعتماد و مشارکت عمومی خواهد بود؛ هیأت مرکزی انتخابات شوراها باید نشان دهد که در جایگاه نمایندگان مردم و ناظر بر بررسی صلاحیت‌های افراد، نگهبان و مدافع قانون و حقوق مردم است و می بایست امروز که کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به مشارکت عمومی از جمله نمایندگان همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی دارد، این روند خلاف قانون را اصلاح کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز