خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور :

برنامه های روز ملی خیام نیشابوری مجازی برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۷۴

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: برنامه‌های روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری با حضور فرهنگ‌دوستان، هنرمندان، اندیشمندان و خیام‌شناسان، امسال هم در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به اینکه حکیم عمر خیام نیشابوری از ریاضی‌دانان، منجمان، اطباء، حکما، فلاسفه و شاعران بزرگ ایرانی اسلامی است که‌ درخشان‌ترین صفحات تاریخ اندیشه در ایران و جهان را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال نیز براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرهیز از شکل‌گیری تجمعات پرخطر به منظور اطمینان از قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری در فضای مجازی برگزار می‌شود.

علیرضا سیدآبادی با بیان اینکه این برنامه‌های سالروز بزرگداشت خیام از فرداشب (دوشنبه) آغاز می‌شود، افزود: روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱ برنامه‌های فرهنگی و هنری به صورت مجازی در محل باغ و آرامگاه مصفای خیام با اهتمام شواری اسلامی شهر، شهرداری، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز ساعت ۱۷ همایش علمی گرامیداشت روز ملی خیام با محوریت «خیام و توسعه شهری» با اهتمام دانشگاه و شهرداری نیشابور با حضور دکتر رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اساتید در وبگاه Live.neyshabur.ac.ir برگزار می‌شود. ساعت ۱۸ همین روز نیز رونمایی از آثار سفالی  ایران آثار هنری (خوشنویسی و تجسمی) مهریاد بختیاری از هنرمندان  شهرستان ایذه در قالب کوزه و تابلوهای خشتی در محل باغ وآرامگاه مصفای خیام انجام می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیشابور ادامه داد کرد: بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت نیز اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در باغ مصفای خیام با رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به نمایندگی از تمام مشتاقان خیام در جهان، ایران و نیشابور آرامگاه حکیم فرزانه‌ی نیشابور را  گلباران خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین در روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برنامه کشوری «پویش ستارگان آسمان ادب» ویژه حکیم عمر خیام نیشابوری در فضای مجازی که از ۲۵ فروردین آغاز شده در قالب پادکست و فایل‌های صوتی و تصویری توسط آموزش وپرورش نیشابور به پایان خواهد رسید و همچنین توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ویژه برنامه ادبی حکیم عمر خیام نیشابوری با عنوان «اردیبهشت شعر» در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

سیدآبادی عنوان کرد: روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ کارگاه خوشنویسی رباعیات خیام توسط اساتید انجمن خوشنویسان نیشابور در محل باغ و آرامگاه مصفای خیام برگزار و از کتابت خوشنویسی رباعیات خیام اثر خوشنویس نیشابوری استاد سیدمحمد سادات شرفی که آماده چاپ شده و بازی فکری رباعیات خیام اثر هنرمند نیشابوری محمد رضا عالمی رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسابقه ادبی «چله چارانه» و مسابقات ریاضیات ویژه بزرگداشت روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری توسط معاونت اداره کل و مدیریت آموزش وپرورش نیشابور و خیام‌خوانی از اشعار یا زندگینامه خیام نیشابوری به صورت کلیپ تصویری ۱ تا ۳ دقیقه توسط اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: همچنین هنرمندان، فرهیختگان و انجمن‎های فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ها نیز با برپایی پویش‌های مختلف در فضای مجازی از جمله نمایشگاه عکس مجازی خیام، مسابقه رباعی‌خوانی، همگرایی فرهنگی و ادبی انجمن‎های مردمی، نماهنگ خیام و... بزرگداشت روز ملی  حکیم عمر خیام نیشابوری را گرامی داشته و غنای روزهای ملی ابرشهر ایران، نیشابور را بیشتر کرده اند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز