خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بنیاد برکت در مسیر پروژه اشتغال مهارت محور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۲۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: با هدف پیشرفت مناطق محروم و روستایی با ایجاد اشتغال، برنامه توسعه اشتغالزایی با همکاری بنیاد برکت و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از مسیر پروژه اشتغال مهارت محور اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از البرز؛ در نشستی که با حضور تقی غیاثی تبار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و مهدی صبوری مجری طرح اشتغالزایی بنیاد برکت استان  و کارشناسان مربوطه در محل اداره کل برگزار شد دو طرف بر توسعه همکاری ها در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار جوانان در مناطق روستایی هدف استان تاکید کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این نشست با اشاره به اینکه پروژه اشتغال مهارت محور بر اساس ظرفیتها و اولویت های شغلی برای کسب و کار تدوین شده است ، افزود: بر اساس این رویکرد، متناسب با اولویت های استان ، آموزشهای مهارتی به صورت هدفمند طبق نیاز بازار کار و صنایع ارائه می شود. 

غیاثی تبار تصریح کرد: سه مسیر شغلی استخدام، کارآفرینی و خوداشتغالی محور در این پروژه تعریف و با احصای نیازهای نیروی کار ماهر بنگاههای اقتصادی، تعیین کسب و کارهای اولویت دار استان و استعداد یابی کارجویان متقاضی شغل از طریق مهارت از طریق سامانه اشتغال مهارت محور به نشانی soe.alborztvto.ir اجرایی می شود.

در ادامه مهدی صبوری مجری طرح اشتغالزایی بنیاد برکت استان البرز ضمن تشریح الگوی سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت (سحاب)؛ اظهار داشت: کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر آبادسازی روستاها و مناطق محروم و نیز در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، به ویژه تاکید بر مردمی کردن اقتصاد، بهره ور ساختن منابع، توجه به مزیت ها و ویژگی هالی جغرافیایی مناطق روستایی، الگویی تحت عنوان آیین نامه سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت – سحاب را تدوین کرده است. 

وی افزود: این الگو بر مبنای معیشت پایدار و مبتنی بر راهبردهای توانمندسازی اقتصادی – اجتماعی ساکنین مناطق محروم و روستایی و ایجاد کسب و کار پایدار بر اساس مزیت های منطقه ای طراحی شده است و بر مبنای مشاغل هدف گذاری شده در شهرستان های طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و هشتگرد اجرایی می شود که پروژه اشتغال مهارت محور به علت جامعیت و فراگیری، راهگشای خوبی در زمینه تعاملات فی مابین است. 

در این نشست دوطرف همچنین در زمینه های شناسایی ظرفیت ها و مزیت های نسبی و رقابتی مناطق هدف، تعیین نوع کسب و کارها ، آموزش فنی ومهارتی متقاضیان اشتغال، ارزیابی مهارت های فنی ، طراحی دوره های آموزشی، تدوین برنامه اجرایی برگزاری دوره ها، ارزیابی و مستندسازی فرآیند برگزاری دوره های مهارتی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز