خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز در راستای تحقیقات، مطالعه و تولید واکسن کرونا در کشور پیشتاز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۰۰۴

استاندار البرز با عنوان اینکه شهرک دارویی برکت در منطقه ویژه اقتصادی قرار گرفت، گفت: البرز در راستای تحقیقات، مطالعه و تولید واکسن کرونا در کشور پیشتاز است.

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزالله شهبازی در بازدید از چند شرکت دارویی-صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان که روز یکشنبه با حضور شانه ساز معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت، افزود: امروز از معتبرترین شرکت های تولید دارو کشور در استان دیدن کردیم.

وی ادامه داد: جای خرسندی دارد که اکنون بخش عمده ای از نیازهای دارویی کشور در داخل تامین می شود و همچنین 70 درصد تولیدات دارویی کشور در البرز صورت می گیرد.

وی افزود: اکنون بخش بزرگی از تحقیقات و مطالعه و تولید واکسن کشور در البرز انجام می شود و این استان تاثیر بسزایی در این روند دارد.

استاندار البرز گفت: شرکت اکتوورکو سابقه بسیار خوبی در حوزه تولید داروهای مهم کشور دارد و این گونه فعالیت ها نشان می دهد که ما از بسیاری کشورهای مدعی جهان پیش تر هستیم.

وی افزود: طبق صحبت‌های دکتر شانه ساز معاون محترم وزیر بهداشت، استان البرز در تولیدات دارویی و آرایشی و بهداشتی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و مقرر شد بخشی از اختیارات معاونت غذایی و دارویی کشور به البرز تفویض شود.

شهبازی گفت: با مدیریت و برنامه ریزی های صورت گرفته در استان و پیروی از سیاست های دولت محترم، توجه ویژه ای به تولید دارو شد و اکنون این استان در شرف تبدیل شدن به هاب دارویی کشور است.

وی افزود: از این رو شهرستان ساوجبلاغ که شهرک دارویی برکت را در خود جای داده به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد تا با این اقدام روند امور تسهیل و تسریع شود.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و... دارد که اکنون با توجه به اقدامات برنامه محور و ساختاریافته در حال توسعه و شکوفایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز