خبرگزاری کار ایران

محمودی خبرداد؛

بهره برداری از بزرگ‌ترین واحد صنعتی گاو شیرده آذربایجان شرقی در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۱۰

مدیرعامل شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی، از بهره برداری از بزرگ‌ترین واحد صنعتی گاو شیرده با ظرفیت شش هزار راس تا اوایل سال آینده در محدوده شهر تبریز خبر داد و گفت: تمام اعتبارات لازم برای ایجاد و احداث این واحد بزرگ صنعتی از طرف بانک کشاورزی تامین شده که به زودی شاهد بهره برداری از این واحد بزرگ تولیدی و صنعتی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، جواد محمودی در "جلسه مخاطرات بخش کشاورزی" در اهر ضمن تاکید بر حمایت بانک کشاورزی از ایجاد واحدهای صنعتی، گفت: آماده پرداخت تسهیلات و وام برای ایجاد واحدهای صنعتی و دامداری در این منطقه هستیم و برای این منظور پیگیری مستمر دستگاه های اجرایی و نماینده برای اختصاص اعتبارات و دریافت وام در این موضوع می تواند حائز اهمیت باشد. 

وی در مورد سرمایه در گردش بخش کشاورزی نیز، گفت: در قانون ۱۵ درصد منابع بانک‌های دولتی و نیمه دولتی باید در بخش کشاورزی تزریق شود که متاسفانه امسال طی گزارشی که از بانک ها اعلام شده اعتباری که تزریق کردند کمتر از ۵ درصد است در حالی که سال قبل حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده بود که در کل استان از این مبلغ ۹۳ درصد به بخش کشاورزی اختصاص یافته بود ولی امسال این رقم با کاهش روبرو بوده است.

مدیرعامل شعب بانک کشاورزی استان افزود: اگر از منابع بخش کشاورزی که در استان وجود دارد تنها ۵۰ درصد آن به ابن بانک اختصاص یابد و این بانک حمایت شود، قادر خواهیم بود کل اعتبارات کشاورزان استان را تامین کرده و این مستلزم چرخش مالی و پرداخت به موقع بدهی‌های بانکی از سوی کشاورزان به این بانک است. 

محمودی گفت: در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران حدود ۱۵ هزار فقره تسهیلات دامی با مبلغ هر کدام پنج میلیون تومان و باز پرداخت ۴ درصدی به آسیب دیدگان پرداخت شد که متاسفانه تاکنون اقدامی به باز پرداخت آن‌ها نشده و مطالبات بیشتر ما نیز از فرماندار و نماینده این شهرستان در این خصوص است که انتظار داریم اقدامات موثری انجام شود چرا که به هیچ عنوان راضی به تعطیلی یا تعویق واحدهای تولیدی، دامی و غیره از طرف بانک نبوده و بیشتر به حمایت و ایجاد اشتغال و تولید در این واحدها رغبت داریم.

وی در ادامه بر تشکیل زنجیره تولید در استان برای کاهش هزینه در تولید تاکید کرد و افزود: در صورتی که زنجیره تولید به درستی تشکیل یابد مسلما هزینه ها نیز برای تولید کنندگان کاهش خواهد یافت و در واقع زنجیره تولید از جمله تهیه نهاده تا مرحله فروش محصول تولید شده در بازار که اگر این امر به درستی صورت گیرد کاهش هزینه خواهیم داشت.

وی افزود: متاسفانه تاکنون در  آذربایجان شرقی نتوانستیم زنجیره تولید را به درستی ایجاد کنیم در حالی که در مناطق شمالی کشور ۳۰ تا ۴۰ زنجیره تولید وجود دارد که عاملی مهم در سرشکن کردن هزینه های تولیدکنندگان دارد.

وی همچنین عدم برنامه ریزی مناسب را عاملی در نوسانات تولید مرغ در ماه های اخیر برشمرد و گفت: از نظر ظرفیت در احداث مراکز جوجه کشی و مرغداری اشباع هستیم ولی آماده حمایت از زنجیره تولید بوده و اگر زنجیره های تولید تشکیل شود آماده هرگونه حمایت مالی در راستای ایجاد، احداث، تهیه خوراک دام هستیم.

محمودی بر هوشمندسازی مرغداری ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در مکانیزاسیون سازی این واحدها می توان با برنامه ریزی مناسب هوشمندسازی مرغداری ها را آغاز و کنترل دما، رطوبت و غیره آن را الکترونیکی کرده و از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون استفاده شود.

وی در مورد اعطای تسهیلات بانکی به دام های کوچک نیز گفت: حمایتی از سوی وزارتخانه و بانک ها از این دامداری های نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز