خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خبر داد:

تامین بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه آبیاری سد خدا‌ آفرین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۹۹

استاندار اردبیل از تامین و اختصاص هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نواحی عمرانی، طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد خدا آفرین در محدوده استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پایاب سد خدا آفرین عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اراضی سازمان جهاد کشاورزی برای تکمیل این پروژه عظیم تامین شده و باید روند اجرایی آن نیز تسریع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون شبکه آبیاری و زهکشی ۵ هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار به بهره برداری رسیده، افزود: ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره برداری رسیده و ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری این پروژه با بیش از ۹۲ در صد در حال اجرا است و تا اواخر مردادماه سال جاری حدود ۱۶ هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری می رسد.

بهنامجو تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه عظیم باید تعداد اکیپ ها افزایش یابد و نحوه اجرا نیز بصورت فشرده انجام شود و همچنین جهت تامین شیرآلات لازم با کارخانه سازنده برنده مناقصه مذاکره شود.

وی با اشاره به اینکه سد خدا آفرین و قیز قلعه‌سی ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد افزود: باید نواحی عمرانی این شبکه ابیاری و زهکشی طبق جدول زمانبدی تا ۳ ماه آینده اجرا شود و اجرای خط برق۱۳۲ نیز با هماهنگی و همکاری شرکت برق منطقه ای به ایستگاه هلی پمپاژ در الویت قرار گیرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: بهره برداری از طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی سوم و ناحیه عمرانی چهارم ظرف مدت ۶ ماه و اتمام نهایی پروژه تا پایان سال جاری انجام می شود.

بهنامجو از عوامل سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه اردبیل خواست همه نواقصات موجود شبکه تامین و همه کارگاه ها تا ظرف ۲ هفته دیگر فعال شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز