خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شوراهای استانداری خبر داد:

معرفی شهرداران شهرهای جدید در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۱۲

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از تبدیل 3 روستا به شهر و متعاقبا معرفی شهرداران آن طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی صالحی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر تبدیل روستاهای با جمعیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر به شهر، تاسیس شهرداری‌های عصمت آباد، زیاران و قشلاق طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت و در نهایت راه اندازی آنها سال گذشته از سوی وزارت کشور نیز به استان ابلاغ شد. 

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین افزود: وزارت کشور اواخر آبان ماه سال گذشته موافقت خود را با تبدیل روستاهای عصمت آباد در شهرستان بوئین زهرا و زیاران و قشلاق در شهرستان آبیک به شهر اعلام و مراحل تشکیل و راه‌اندازی شهرداری‌های یاد شده براساس تبصره یک ماده ۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری از سوی فرمانداری‌ها آغاز شد.

صالحی اضافه کرد: با معرفی علی قربانی به عنوان شهردار زیاران و علی اکبر قاسمی به عنوان شهردار قشلاق از سوی اعضای شوراهای اسلامی و صدور حکم آنان از سوی استانداری، طی هفته جاری شاهد راه‌اندازی این شهرداری‌ها خواهیم بود و امیدواریم با معرفی شهردار عصمت آباد نیز تا قبل از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شاهد فعالیت شهرداری این شهر جدید نیز باشیم.

استان قزوین در حال حاضر دارای ۲۵ شهر و ۸۴۴ روستا است که با تبدیل نهایی سه روستای استان به شهر، تعداد شهرهای استان قزوین به ۲۸ شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز