خبرگزاری کار ایران

تعاون روستایی خراسان رضوی ۳۰ مرکز برای خرید گندم کشاورزان فعال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۷۸۲

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: با آغاز فصل برداشت محصول ۳۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم در جلسه کمیته هماهنگی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: برداشت گندم در شهرستان های گرمسیری استان آغاز شده و مقرر شده با همکاری مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و روسای ادارات تعاون روستایی، نسبت به تجهیز انبارهای ذخیره گندم هر شهرستان اقدام و برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید حداکثری گندم تضمینی انجام شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: هرگونه جابه جایی و حمل گندم به خارج از شهرستان‌ها در فصل خرید گندم (به جز گندم‌ بذری) باید با مجوز اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان انجام شود.

وی افزود: بازدید تیم های نظارتی ستادی و شهرستانی از مراکز خرید به منظور رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت دقیقتر بر عملیات خرید برای کاهش ضایعات برداشت، با توجه به تنش‌های حادث شده به طور مستمر انجام خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان افزود: همه روسای ادارات تعاون روستایی باید بر امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان که به صورت مباشرتی در شبکه انجام می‌گیرد، نظارت داشته و بستر لازم برای خرید بهتر و بیشتر را فراهم آورند.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن، رتبه نخست کشور در این بخش را دارد و افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع معادل هفت درصد کل مساحت کشور، دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است.

امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می شود از این سطح ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن گندم تولید و ۳۸۵ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز