خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

تولیدات بذر گندم و جو در البرز، کشور را از واردات این بذور بی نیاز کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۶۲۹

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بیش از 80 درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می گیرد و اکنون نیز انواع بذرهای گندم و جو متناسب با شرایط آب و هوایی نقاط مختلف کشور در این استان تولید می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزالله شهبازی در بازدید از موسسه تحقیقاتی اصلاح بذر و نهال که روز شنبه با حضور بازرگانی، معاون وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت، با بیان اینکه اقدامات بزرگی در این موسسه شکل گرفته، افزود: جای خرسندی دارد که شرایط آب و هوایی البرز بستر بسیار خوبی برای رشد انواع محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می گیرد و اکنون نیز انواع بذرهای گندم و جو متناسب با شرایط آب و هوایی نقاط مختلف کشور در این استان تولید می شود.

شهبازی گفت: پیش از این، بخش بالایی از این بذرها از خارج کشور وارد می شد ولی اکنون با اقداماتی که در موسسات تحقیقات کشاورزی البرز صورت گرفته از واردات این بذرهای مهم بی نیاز شده ایم.

وی افزود: هزاران گونه گندم و جو در این موسسه تولید می شود و به تمامی نقاط کشور ارسال می شود و در این راستا اقلیم مناطق مختلف نیز مد نظر قرار می گیرد.

استاندار البرز گفت: همچنین در خصوص تولید بذرهای هیبریدی در البرز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز