خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد:

روند ابتلا به کرونا در هرمزگان همچنان افزایشی است/ جریمه ۹هزارخودروی متخلف در ایام عید فطر / ۷۰درصد افراد مشمول در هرمزگان واکسن دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۶۰۰

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم فراهم سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات باشکوه در خرداد ماه سال جاری، گفت: دستگاه های عضو ستاد کرونا باید با انجام درست وظایف خود، شرایطی را فراهم کنند که مردم بتوانند بدون دغدغه، در انتخابات مشارکت کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی امروز در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در  دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایشی است، ضمن ابراز نگرانی از روند فعلی شیوع کرونا، خواستار افزایش میزان رعایت پروتکل ها از سوی شهروندان و اصناف شد و افزود: کاهش ترددهای غیر ضرور و پرهیز از حضور در تجمع ها می تواند از ابتلای شهروندان به کرونا پیشگیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونای هندی و آفریقایی و دو فوتی ناشی از این بیماری در برخی مناطق استان، باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به عدم رعایت ممنوعیت تردد درون شهری و برون شهری از سوی برخی شهروندان، عنوان کرد: در ایام عید فطر، دوهزار و 680خودرو مشمول جریمه 200هزارتومانی و بیش از هفت هزار خودرو مشمول جریمه 500هزارتومانی شدند و در ستاد کرونا تأکید شد، پلیس با کسانی که محدودیت ها را رعایت نمی کنند برخورد شدید قانونی داشته باشد.

همتی به وضعیت رنگ بندی شیوع کرونا در شهرستان های مختلف استان نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان پارسیان قرمز، شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، رودان، بستک، خمیر، جاسک و قشم نارنجی و حاجی آباد، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد هستند.

وی با بیان اینکه تمامی ماموریت های اداری غیرضروری باید لغو شد، اضافه کرد: در شهرستان پارسیان که وضعیت قرمز کرونایی دارد، ۵۰درصد کارکنان دستگاه های خدمات رسان ضرورى و دو سوم کارمندان سایر ادارات باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و در شهرستان های با وضعیت نارنجی، یک سوم کارمندان دستگاه های خدمات رسان ضرورى و در سایر ادارات، ۵۰ درصد کارمندان به صورت دورکاری فعالیت کنند.

همتی مطرح کرد: به دلیل وجود ترددهای درون استانی، آلودگی یک نقطه می تواند وضعیت سایر نقاط را تحت تأثیر قرار دهد که با رعایت پروتکل ها می توان شرایط فعلی را پشت سر گذاشت و خود و اطرافیان را در مقابل ابتلای به این ویروس ایمن نگه داریم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برابر سند ابلاغی وزارت بهداشت، 70درصد افراد مشمول در استان واکسن دریافت کرده اند، عنوان کرد: متأسفانه برخی از افراد پس از دریافت دوز اول واکسن، پروتکل ها و استفاده از ماسک را کنار گذاشتند که ابتلای برخی از این افراد به کرونا نشان می دهد تزریق واکسن تا حدی می تواند بدن را در مقابل این بیماری ایمن کند و لازم است این افراد همانند گذشته پروتکل ها را با جدیت رعایت کنند.

 وی ادامه داد: ادارات، بنگاه ها و کارگاه های تولیدی از جمله مکان هایی است که به دلیل مراجعه زیاد افراد و تراکم جمعیتی ممکن است خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد، لذا شهروندان و صاحبان مشاغل باید نسبت به رعایت دستور العمل ها اهتمام کافی و لازم را داشته باشند.

استاندار هرمزگان، همچنین با تاکید بر لزوم فراهم سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات باشکوه در خرداد ماه سال جاری، گفت: دستگاه های عضو ستاد کرونا باید با انجام درست وظایف خود، شرایطی را فراهم کنند که مردم بتوانند بدون دغدغه، در انتخابات مشارکت کنند.

همتی در بخش پایانی سخنان خود، توصیه هایی به کاندیداهای انتخاباتی و طرفداران آن ها نیز داشت و گفت:  ملت ما دارای یک هدف مشترک، تابع رهبری عزیز و قانون اساسی هستند و رقابت و تلاش افراد برای کسب آرای مردمی، نباید منجر به آسیب به منافع ملی و امنیت عمومی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز