خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

روند کاهشی مبتلایان کووید-19 در قزوین امیدوار کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۵۶۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد مبتلایان کووید-19 در استان قزوین روند کاهشی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، با اعلام این خبر گفت:  ۳۶ هزار دوز واکسن برای فاز نخست و بخشی از مرحله دوم دریافت کرده ایم و تا پایان روز گذشته ۳۳ هزار و ۱۸۰ نفر علیه کرونا در استان واکسینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود:  روند کاهشی بیماران سرپایی در کل کشور آغاز شده که البته استان قزوین در این زمینه وضعیت بهتری دارد و با شیب بیشتری در حال کاهش است.

نامدار بیان کرد: در حال حاضر از ۱۹۰ بیمار بستری در روز به ۷۳ بستری رسیده ایم و هم اینک ۴۱۱ بیمار در سطح بیمارستان های استان قزوین بستری هستند.

وی با بیان اینکه بیماران بدحال در استان قزوین به ۳۹ بیمار رسیده است و توقع داریم روز به روز این تعداد کاهش یابد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته چهار فوتی داشته ایم که سه مورد آنها در شهرستان قزوین و یک مورد در شهرستان البرز به ثبت رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه نظارت ها و بازدیدها از اصناف به طور بی سابقه ای افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به همین نظارت ها رشد روزانه بهبود بیماران هم وضعیت خوبی دارد و سعی می کنیم با بهبود روند و رسیدن به ۲۰۰ بیمار بستری، بیمارستان ها را محدود کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۲۲۶ هزار تست کرونا در سطح استان قزوین به ثبت رسیده است و در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار تست در استان قزوین انجام می شود.

وی با بیان اینکه سرعت انجام واکسیناسیون در کشور رو به افزایش است، افزود: این مهم براساس سند ملی واکسیناسیون قرار است طبق فاز بندی مورد نظر انجام شود که تاکنون به درستی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: ۲۸۹ مورد عوارض واکسن در استان به ثبت رسیده که تمامی این عوارض جزئی و خفیف بوده و درد بدن، درد موضعی و تب را شامل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز