خبرگزاری کار ایران

ساخت بیش از ۱۷۸ کیلومتر راه روستایی سال گذشته در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۵۶۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از ۱۷۸ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار این استان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا، ایوب کرد گفت: در این راستا سیستان و بلوچستان توانست با ساخت ۱۷۸ کیلومتر راه روستایی رتبه نخست کشور را در این بخش به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: تاثیر راه‌ها و جاده‌های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرایند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که در عصر کنونی توسعه یا عدم توسعه مناطق مختلف شهری و روستایی به وجود همین راه‌ها و جاده‌ها وابسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه روستایی به عنوان ابتدایی‌ترین زیرساخت توسعه موجب تسهیل در فراهم کردن امکانات مورد نیاز به شمار می‌آید که هم از حیث کاهش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و هم تسهیل در فروش محصولات و تولیدات مربوطه از طریق برقرار کردن ارتباط آسان و ایمن به سایر نقاط حائز اهمیت است و موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی مناطق مذکور می‌شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ایمن، سریع و باصرفه مستلزم بسترسازی و ایجاد راه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه افزون‌بر ۵۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند این اداره‌کل تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی این مناطق بکار بسته به طوری که در سال‌های اخیر با همت مضاعف علاوه‌بر ساخت راه‌های روستایی، اقدام به روکش آسفالت و بازگشایی مسیر‌های سخت گذر برای تردد ایمن روستاییان استان کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز