خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات هرمزگان :

افزایش مراکز بازسازی ذخایر آبزیان برای هرمزگان ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۵۵۷

مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان بندرلنگه و رئیس اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان از محل پیشنهادی شیلات هرمزگان جهت احداث مرکز بازسازی ذخایر بندرلنگه بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالرسول دریایی عنوان کرد: با پیگیری و تلاش شیلات هرمزگان با توجه به نیاز استان مراکز بازسازی ذخایر آبزیان در لنگه، قشم و جاسک در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص محل مناسب، حمایت و تامین اعتبار  روند اجرایی و احداث این مراکز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت بازسازی ذخایر و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان، افزود: مراکز بازسازی ذخایر آبزیان ظرفیتی ویژه برای صنعت آبزی پروری و همچنین بازسازی ذخایر آبزیان است.

مدیر کل شیلات استان هرمزگان با اشاره به افزایش فشار بر ذخایر آبزیان در دریا ناشی از افزایش جمعیت و افزایش صید، بازسازی ذخایر را یک ضرورت خواند و ادامه داد: بدون شک تدام صید و صیادی پایدار نیازمند به بازسازی ذخایر آبزیان است.

وی افزایش صید از دریا، افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور،  جبران اثرات برداشت بی رویه از ذخائر ، ایجاد تعادل و توازن در ذخائر واکوسیستم دریایی را از دیگر دلایل و ضرورت های بازسازی ذخایر دانست.

 استان هرمزگان با برخورداری از رتبه اول تولیدات شیلاتی، تنها از یک مرکز بازسازی ذخایر در منطقه کلاهی-میناب برخوردار است و افزایش مراکز بازسازی ذخایر آبزیان برای هرمزگان یک ضرورت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز