خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد؛

افزایش تولیدات فولاد مبارکه موتور محرکه اقتصادی کشور/مقررات دست و پاگیر بزرگ‌ترین مانع برای تولید فولاد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۵۲۲

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال ۱۴۰۰ مشکلی سد راه تولید نخواهد بود و همچنان تلاش برای تولید بیشتر و اشتغال‌زایی مضاعف صورت خواهد گرفت.

سید ضیاء ایمانی با اشاره به ترکیب اعضای هیات‌مدیره این شرکت گفت: هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه تغییراتی داشته و دو عضو جدید که از معاونان فولاد مبارکه هستند به آن اضافه شده‌اند.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه صنعتی مادر و قطب صنعت کشور است که باید به‌صورت همه‌جانبه، در بخش‌های مختلفی همچون حوزه مدیریتی، مسائل اقتصادی، تولید، اشتغال و جلوگیری از خروج ارز  از کشور  و... تقویت شود.

 افزایش نقاط قوت صنعت فولاد

ایمانی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه باید به نقطه اوج خود که سیاست و تدابیر هیات‌مدیره نیز بر پایه آن استوار شده، دست پیدا کند؛ چراکه اگر این شرکت در شرایط کنونی و با مدیریت فعلی نتواند به آرمان‌ها و واقعیت‌هایی که لازمه کار است دست یابد، باید تعمق بیشتری داشته باشد و درصدد رفع مشکلات و ایرادات برآید.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه افزود: همه اعضای هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه تصمیم گرفتند با تدابیر ویژه و سیاست‌های مناسب، همچنین در نظر گرفتن تمامی مسائل و مشکلات مجموعه فولاد مبارکه و با تکیه بر نیروی انسانی و ارتباطات موجود، این شرکت را که همیشه خوش درخشیده و با تلاش کارشناسان و مدیران طی سال‌های گذشته باعث سربلند و سرافزاری ایران اسلامی شده، در این مسیر نگه دارند و نقاط قوت شرکت فولاد مبارکه را افزایش دهند.

مقررات دست و پاگیر بزرگ‌ترین مانع برای تولید

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در کشور، برخی مقررات دست و پاگیر و یا موضوعات سلیقه‌ای وجود دارند که خود بزرگ‌ترین مانع برای تولید به شمار می‌آیند. این در حالی است که گروه فولاد مبارکه مجموعه‌ای حساس محسوب می‌شود و منافع آن نیز ملی و مردمی است، چراکه درآمدهای آن به‌نوعی به مردم بازگشته و متعلق به مردم است.

ایمانی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در رونق و جهش تولید در سال‌های 98 و 99 بیان کرد: فولاد مبارکه در اواخر دهه 90 و طی سال‌های 98 و 99 با ثبت رکوردهای پی‌درپی تولید فولاد توانست نیاز بسیاری از صنایع کشور را تأمین، از خروج ارز از کشور جلوگیری و سهم قابل‌توجهی از رونق و جهش تولیدات کشور را از آن خود کند.

افزایش تولید و اشتغال نیازمند همدلی بیشتر است

وی ادامه داد: باید فضایی ایجاد شود که همدلی بیشتری در آن وجود داشته باشد و مسئولان استان اصفهان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و... کمک کنند تا شاهد تولید و اشتغال بیشتر در شرکت فولاد مبارکه باشیم.

مانع‌زدایی‌های فولاد مبارکه از طریق بومی‌سازی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز با تأکید بر لزوم ارتقای تولید خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در سال جدید به‌عنوان یک صنعت مادر با حداکثر توان خود درصدد ارتقای تولید جهت تأمین کامل نیاز بازار خواهد بود و با تکیه بر توان داخلی در ارائه محصولات جدید نیز اتفاقات ویژه‌ای را رقم خواهد زد.

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به برنامه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در معاونت بهره‌برداری فولاد مبارکه، پیش‌بینی می‌شود با افزایش تولید نسبت به سال گذشته، بتوانیم با تأمین فولاد موردنیاز کشور، از صنعت و اقتصاد به‌خوبی پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به موانع تولید و ضرورت تلاش برای از میان برداشتن این موانع بیان داشت: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعتی با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» در فولاد مبارکه منجر به بی‌نیازی این صنعت از واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات خارجی و از میان برداشته شدن یکی از مهم‌ترین موانع تولید شده است.

عظیمیان در پایان ابراز امیدواری کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تعیین تکلیف در قیمت‌گذاری فولاد می‌تواند گام بسیار مؤثری در مانع‌زدایی تولید در فولاد مبارکه و دیگر صنایع معدنی بردارد. امیدواریم در سال جاری برای فولاد مبارکه در زمینه تأمین سنگ‌آهن مانعی ایجاد نگردد تا از سرعت قطار پرشتاب این صنعت کاسته نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز