خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی خبرداد؛

فعالیت یکصد کارگاه مرمتی و حفاظتی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از فعالیت یکصد کارگاه مرمتی و حفاظتی در استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، احمد حمزه زاده  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی از ابنیه‌های تاریخی، این کارگاه ها از ابتدای سال جاری در حوزه‌های حفاظتی، مرمتی و بازسازی دایر شده و با نظارت کارشناسان و متخصصان این امر تا پایان سال جاری ادامه می یابد.

وی با اشاره به پروژه‌های فعال حوزه حفاظتی و مرمتی استان در سال جاری گفت: طی سال جاری اقداماتی نظیر مرمت خانه‌های کلانتر، فتح‌اله اف و تکمیل مرمت خانه سلطان قرائی، نصب درب و پنجره‌های مجموعه حسن پادشاه، مرمت مسجد ضریر (زری) مراغه، مرمت و سامان‌دهی حمام‌های دوقلو شبستر، نیرورسانی قلعه تاریخی بابک، مرمت حمام شیشوان عجب‌شیر، پل شهر چای میانه، بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، کاوش تپه زرنق هریس، مرمت کاروانسرای آلاکی مرند آغاز و تا پایان سال جاری تداوم خواهد داشت.

حمزه زاده گفت: همچنین طی سال جاری زیر نظر معاونت میراث‌ فرهنگی استان فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی مجموعه فاخر ربع رشیدی تبریز آغاز و تا پایان سال جاری ادامه می یابد.

آذربایجان شرقی با حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و هزاران اثر ثبت نشده یکی از پنج استان نخست کشور از نظر تنوع و غنای آثار تاریخی و گردشگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز