خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان خبر داد؛

تخصیص اعتبار 135.5 میلیارد تومانی ویژه بیمارستان دوم دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۳۶۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان بیان کرد: برای ساخت بیمارستان دوم دامغان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که امسال ۱۵ میلیارد تومان آن توسط نماینده دامغان از محل اعتبارات در اختیار وی تامین و برای سال بعد نیز ۱۳۵.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، نادر مالکی گفت: تقریبا تمامی خانه‌های بهداشت مصوب استان امسال به پایان خواهد رسید و مورد استفاده مردم این استان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از ۷۰ خانه بهداشت تحت حمایت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ۱۰ خانه بهداشت در آرادان ،  ۳۲ خانه بهداشت در دامغان ، ۶ خانه بهداشت در سرخه ، ۴ خانه بهداشت در سمنان ، ۱۴ خانه بهداشت در گرمسار و در نهایت ۴ خانه بهداشت در شهرستان مهدیشهر بوده که با احتساب ۴ مرکز بهداشت دیگر باقی مانده که تاکنون با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در حال ساخت می باشد ، تمامی این مراکز تا پایان سال ۱۴۰۰ به مردم استان تحویل خواهد شد.

مالکی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ تمامی اعتباراتی که معمولاً در پایان هر سال به دستگاه مختلف ارائه می‌شد به صورت یکجا به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اختصاص یافت که این امر با نگاه خاص استاندار و شرایط ویژه کرونایی انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تصریح کرد: به منظور رفع مشکل سالک در شهرستان دامغان در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات در اختیار فرمانداری تخصیص یافت و امسال نیز این روند تکرار خواهد شد. 

وی اظهار کرد: اخذ ردیف ساخت بیمارستان ، اقدام بسیار مشکل و البته در خور توجه است که این مهم توسط نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت.

مالکی افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی پس از ساخت بیمارستان دوم دامغان بحث تامین نیروی انسانی آن است که باید توضیحات لازم در این خصوص به وزارت بهداشت ارائه شود.

وی اضافه کرد: اخذ ردیف ساخت بیمارستان به شرط کمیسیون ماده ۲۳ اگر با همدلی و همراهی مسئولان استان همراه باشد کار خیلی سختی نیست.

نادر مالکی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان دوم دامغان ، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امسال ۱۵ میلیارد تومان آن توسط نماینده دامغان از محل اعتبارات در اختیار وی تامین و برای سال بعد نیز ۱۳۵.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: در صورت اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ می‌توان از محل اعتبارات متوازن ملی جهت انجام این مهم استفاده کرد.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد تا مجوز کمیسیون ماده ۲۳ تا شهریورماه سال جاری اخذ گردد که در این صورت منابع وزارتخانه نیز به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز