خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در بخش مرکزی و گیلوان طارم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۳۵۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی به عنوان پایلوت کشوری در بخش مرکزی و گیلوان شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه، مطالعات منظومه های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیشرفت ۹۵ درصد در دست تهیه است، اظهار کرد: تمامی بخش ها در کمیته برنامه ریزی استان به تصویب رسیده و این طرح هم اکنون به عنوان پایلوت کشوری در بخش مرکزی و گیلوان شهرستان طارم تهیه و در مرحله اجرا است..

خواجه ای،  ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد 1822 طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می شود که از این تعداد 175 طرح قابلیت برندینگ و 378 طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای 7094 نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

وی، افزود:  طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است،

خواجه ای ، تصریح کرد: با عنایت به مطالعات موصوف، تعداد 956 پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال های اول و دوم اجرای طرح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه، در قالب این طرح، ظرفیت ها و محدودیت های توسعه روستاها مطالعه، برنامه ریزی و عملیاتی می شود، یادآور شد: شناخت ظرفیت ها و محدودیت های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی،اجتماعی،عمرانی و فرهنگی از بخش های این طرح است.

این مسئول در استان زنجان،  توسعه فعالیتهای اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و تثبیت جمعیت روستائی را از اهداف اصلی این طرح دانست که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول چهار دهه فعالیت عمرانی کالبدی خوبی برای توسعه روستاها انجام داده و می توان گفت، در فعالیت های این بنیاد مشارکت مردم اصل بوده که این امر باعث اندوختن تجارب ارزنده برای انجام موفق طرح توسعه منظومه روستایی شده است که اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز