خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت استان به ایلنا خبر داد؛

صدور 17 پروانه بهره‌برداری معدنی در سال 99 / فعالیت 212 معدن با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۲۰۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد 212 پروانه بهره برداری معادن با سرمایه گذاری بیش از 300 میلیارد تومان در استان در حال فعالیت هستند.

رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فعالیت معادن در استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 212 پروانه بهره برداری معادن با ذخیره 450 میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه گذاری بیش از 300 میلیارد تومان در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم در این بخش افزایش استخراج مواد معدنی از معادن استان بود که در سال جهش تولید، به میزان 11/3 درصد نسبت به سال 98 افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص فعالسازی معادن در سال جهش تولید نیز بیان کرد: تعداد 20 معدن راکد با اشتغالزایی 100 نفر در سال گذشته مجددا فعال شدند که این میزان نسبت به سال 98 از رشدی 19 درصدی برخوردار بوده است.

صادقی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 17 فقره پروانه بهره برداری معدنی صادر شده که نسبت به سال 98، 6/2 درصد افزایش داشته است.

وی آزاد سازی معادن راکد و منجمد را یکی از برنامه های مهم در سال جهش تولید قلمداد کرد و گفت: تعداد 197 محدوده معدنی آزاد و در لایه مزایده قرار گرفت که با برگزاری دو مزایده در سال گذشته 26 محدوده و معدن به بخش خصوصی واگذار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص عملیات اکتشاف مقدماتی در استان نیز اذعان کرد: در استان اردبیل عملیات اکتشافی در وسعتی بالغ بر 7 هزار و 400 کیلومتر مربع به اتمام رسیده و برای ادامه عملیات اکتشافات تفضیلی در 16 محدوده امیدبخش اقدام شده و برای 12 محدوده پروانه اکتشاف صادر و برای 4 محدوده در مرحله صدور پروانه هستیم.

صادقی گفت: استان اردبیل در به نتیجه رسیدن مطالعات اکتشافی در پهنه های اکتشافی رتبه اول را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است؛ از بین محدوده های مذکور برای دو محدوده، عملیات اکتشاف تفضیلی نیز به اتمام رسیده و در مرحله بررسی و صدور گواهی کشف می باشد و لازم به ذکر است که مواد کشف شده بیش از 153 میلیون تن کانسنگ مس، مولبیدن و طلا  است.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز