خبرگزاری کار ایران

کشف 200 هزار لیترسوخت قاچاق از مبادی قانونی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۱۹۱

فرمانده انتظامی استان از کشف 195 هزار و 866 لیتر گازوئیل قاچاق در پوشش کانتینر در یکی از بنادر تجاری استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش  ایلنا از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری بیان کرد: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان بندرعباس در راستای برخورد با قاچاق سازمان یافته و ضربه زدن به سرشاخه های اصلی قاچاق با انجام کار گسترده اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی اعضای یک باند  قاچاق سوخت که با سند سازی و شگردهای مختلف اقدام به قاچاق از طریق مبادی قانونی می کردند را شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین روز کار و تلاش شبانه روزی توسط تیم های مجرب پلیس مشخص شد تعدادی افراد سودجو به سرکردگی فردی گازوئیل را به صورت عمده از استان های همجوار و با استفاده از چندین دستگاه تانکر تحت پوشش روغن پایه وارد استان کرده و سپس سوخت های مذکور را در مشک های بزرگ 30 هزار لیتری در ۹ کانتینر جاسازی و در محوطه یکی از بنادر تجاری استان نگهداری تا در فرصتی مناسب به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنند.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل تیمی به محل اعزام و در بازرسی های دقیق صورت گرفته ۹ کانتینر مورد هدف که به صورت پراکنده در میان انبوهی از کانتینرها در محوطه پارک شده بود، شناسایی و در بازرسی به عمل آمده 195 هزار و 866 لیتر گازوئیل کشف و ضبط شد.

سردار جعفری ارزش سوخت های قاچاق کشف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان مربوطه، 40 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم به عنوان عامل اصلی قاچاق شناسایی و تلاش ماموران برای دستگیری وی و دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

این مقام انتظامی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه قاچاق برای استان و کشور تهدید امنیتی و اقتصادی بزرگی است، ادامه داد: ضروری است سایر ادارات و دستگاه های مرتبط و مسئول با این پدیده شوم و خلاف شرع که منطبق بر خواست دشمن بوده و موجب هدر رفت سرمایه ملی می شود، با انجام به هنگام و صحیح وظایف مربوطه به خوبی ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز