خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مطالبات ۱۵ ساله بازنشستگان آی تی آی استان فارس؛

بازنشستگانی که امیدی به آینده ندارند/ رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز: اراده‌ای برای دریافت مطالبات نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۱۳۴

پس از ۱۵ سال و پیگیری های فراوان و به رغم وعده های متفاوت متاسفانه هنوز بازنشستگان آی تی آی نتوانستند به مطالباتشان دست یابند و به رغم تلاش های فراوان بازنشستگان این شرکت،بسیاری از آنها بدون دریافت مطالباتشان از دنیا می روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز ۱۵۰۰ بازنشسته این شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از بابت سنوات پایان کار و… از کارفرمای این شرکت که به دنبال بحران دهه ۸۰ و اعتراض‌های گسترده به هیات حمایت از صنایع واگذار شد، طلبکار هستند. اسفند ماه ۹۹ مصوب شد که پس از مزایده اموال این شرکت، مطالبات طلبکاران پرداخت شود که این اتفاق رخ نداده است.

متاسفانه قرار نیست حالا حالاها بازنشستگان آی تی به حق و حقوق چندین ساله خود دست یابند و به‌رغم تلاش بازنشستگان هیچ فردی به صورت دقیق پاسخ مشکلات این افراد را نداده است.

ضرورت پرداخت مطالبات بازنشستگان در اسرع وقت

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با بیان اینکه به رغم دستور رئیس قوه قضائیه در خرداد ماه سال گذشته مبنی بر پرداخت مطالبه کارگران و بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز در یک ماه اما این اتفاق رخ نداد، گفت: از این رو مقرر شد که مسئولان کارخانه بعد از پرداخت مطالبات بازنشستگان پس از دو ماه چراغ کارخانه آی تی آی را روشن و وارد مدار فعالیت کنند.

هاشم شمشیری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۴۰ روز از صحبت آقای رئیسی به دادگستری استان مراجعه کردم که مسئولان به ما اعلام کردند که بخشی از این مطالبات پرداخت شده است، افزود: متاسفانه پس از چند روز پیگیری متوجه شدیم که این اتفاق رخ نداده است و هیچ مبلغی به حساب بازنشستگان واریز نشده است.

وی با اشاره به اینکه جهت پرداخت و رفع مشکلات آی تی آی مقرر شد که مجموعه کارخانه مخابراتی راه دور شیراز را در دی ماه سال گذشته به مزایده بگذارند ادامه داد: این مزایده هم به دستور دادستانی و به دلایلی مانند پائین بودن قیمت لغو شد.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز در ادامه با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته جلسه ای با محوریت به مزایده گذاشتن مجموعه آی تی آی برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه عوامل مدیر عامل کارخانه آی تی آی در فروردین ماه سال  جاری در صدا و سیمای استان گزارشی را با موضوع مشکلات و بازگشایی آی تی آی انتشار دادند که کارگران هیچ نقشی در این گزارش نداشتند و مسئولان کارخانه با هدف به مزایده نگذاشتن کارخانه اقدام به انتشار چنین گزارشی کردند.

شمشیری در ادامه با اشاره به اینکه در هفته های گذشته مسئولان بازدیدی از کارخانه آی تی آی داشتند، افزود: تمام عوامل و مسئولان این کارخانه به مسئولان اعلام کردند که قصد راه اندازی مجدد کارخانه را دارند که این بخش مورد اعتراض بازنشستگان و کارگران این مجموعه قرار گرفت.

وی بیان کرد: بازنشستگان مجموعه مخابرات راه دور شیراز همواره معتقدند که پیش از بازگشایی کارخانه نیاز است تا مطالبات چندین ساله بازنشستگان پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز در ادامه با بیان اینکه مسئولان کارخانه تمام تلاششان را برای به مزایده نرفتن مجموعه به کار گرفته اند، ادامه داد: اما بازنشستگان آی تی آی همواره بر این باورند که مسئولان کارخانه باید در هر صورت باید مطالبات چندین ساله کارگران را پرداخت کنند به طوری که مسئولان می توانند با فروش بخشی از زمین کارخانه مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنند.

شمشیری در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه کارخانه مخابرات راه دور شیراز مجموعه های زیادی را در تهران و شیراز در اختیار دارد، گفت: از این رو دادگستری و شورای تامین می توانند با صدور دستور مبنی بر فروش این مکان ها ،مطالبات بازنشستگان را واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات بازنشستگان آی تی آی به سال ۱۳۸۵ باز می گردد ادامه داد: بیش از ۱۵ سال است که بازنشستگان همواره چشم انتظار مطالباتشان هستند.

فوت ۱۱۰ نفر از بازنشستگان بدون دریافت معوقات

وی تصریح کرد: هرچند که میزان مطالبات بازنشستگان مبلغی بالغ بر ۳۰ الی ۳۵ میلیارد تومان بود اما با احتساب خسارت تاخیر این رقم به بیش از ۲۰۰میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه حدود ۱۱۰ نفر از بازنشستگان بدون دریافت هیچ گونه مطالباتی چشم از جهان فرو بستند افزود: متاسفانه بیش از ۵  نفر از این بازنشستگان در سال جاری و به دلیل کرونا و یا دلایل دیگر  بدون دریافت مطالبات شان  فوت کردند.

بازنشستگانی که امیدی به آینده ندارند/ رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز: اراده‌ای برای دریافت مطالبات نیست

شمشیری با اشاره به اینکه نسبت به دریافت مطالبات‌مان خوش‌بین نیستیم افزود: با توجه به اینکه مسئولان اراده کنند می توانند مطالبات بازنشستگان را دریافت کنند اما از این کار سر باز می زنند و هر دفعه به یک سمتی حرکت می کنند  زیرا اراده ای برای دریافت مطالبات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه به رغم اینکه کارخانه در گرو بانک قرار دارد بنابراین حکم دادگستری می‌تواند پرداخت مطالبات بازنشستگان را تسریع بخشد، افزود: برخی از ارگان ها بر سر به مزایده رفتن کارخانه آی تی آی اختلاف نظر دارند.

پروژه های ایران خودرو فارس به آی تی آی واگذار می شود

قادری نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه جهت پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی پیگیری هایی را از طریق مخابرات و صندوق حمایت انجام داده ایم گفت: ذکر این نکته ضروری است که مزایده گذاشتن مجموعه مخابرات راه دور شیراز باید به کسی واگذار شود که متعهد شود این مجموعه را احیا کند.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه نمایندگان تمام تلاششان را برای احیای مجموعه آی تی آی به کار گرفته اند افزود: قطعا مزایده گذاشتن مجموعه آی تی آی با هدف تنها پرداخت مطالبات چندان جالب نیست چرا که جهت احیا مجموعه مخابرات راه دور شیراز مقرر شد که با همکاری مجموعه الکترونیک شیراز یک سری اقدامات به مجموعه آی تی آی واگذار شود.

به مدیر عامل آی تی آی امید نداریم

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه طی جلساتی که با مدیر عامل ایران خودرو استان فارس داشتیم مقرر شد بعضی از پروژه های قطعه سازی شرکت ایران خودرو دراستان فارس به شرکت مخابرات راه دور شیراز واگذار شود به طوری که از محل فروش این مصولات مسئولان کارخانه مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند تصریح کرد: هنوز جزئیات دقیقی از این بخش نداریم.

قادری در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه نمی توان به مدیر فعلی آی تی آی   امید بست ادامه داد: قطعا آقای قائمیان امتحان خودش را در سال های گذشته پس داده است و نتوانسته در این بخش موفق عمل کند.

وی بیان کرد: آقای قائمیان با استفاده از برند کارخانه راه دور شیراز پس از دریافت پروژه کارت سوخت فعالیت‌شان را به مکان دیگر انتقال دادند که در جهت احیا این مجموعه نیاز است تا تیمی وارد این بخش شود که تمام تلاشش را برای احیای این مجموعه به کار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز