خبرگزاری کار ایران

یک کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ در گفت و گو با ایلنا:

دیپلماسی میدان در ماه‌های آینده موفقیت‌های خوبی را برای ایران به ارمغان می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۰۲۳

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معتقد است اگر نتیجه برجام در روزهای آینده با موفقیت به پایان برسد محصول و نتیجه دیپلماسی میدان است.

محمدشریف ملک زاده در گفت و گوی تلفنی با ایلنا از یاسوج، در پاسخ به این سوال که  ارزیابی شما از دو واژه دیپلماسی و میدان چیست؟ اظهارداشت: باید گفت که حاکمیت ایران وابسته به نیروهای نظامی ، انتظامی ، ارتشی ، بسیج ، عشایر و سپاه پاسداران بوده و اینها هستند که دیپلماسی میدان را اجرایی و عملیاتی می کنند.

رئیس اسبق میارث فرهنگی در دولت دهم گفت: اگر مملکت ما اکنون در دیپلماسی خارجی خود موفقیت هایی بدست آورده نتیجه دیپلماسی میدان بوده است.

وی با انتقاد از تصمیم گیرندگان سیاست خارجی ایران، افزود: دیپلماسی دولت تدبیر و امید یک دیپلماسی تَرک خورده و شکست خورده در برجام بوده و البته اقتدار ایران را باید نتیجه اقتدار میدانی دانست.

این کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری با تاکید براینکه حضور جوانان در میادین نبرد باعث نگاهبانی از مملکت شده است، خاطرنشان کرد: البته ما معتقدیم که دیپلماسی از میدان جدا نیست اما باید دید تصمیم گیرندگان دیپلماسی چه کسانی هستند.

ملک زاده گفت: بعنوان کسی که سابقه ۲۷ سال فعالیت در حوزه سیاست خارجی داشته ام عنوان می کنم که تیم کنونی مذاکره ایران در حوزه دیپلماسی نه فقط در حوزه سیاسی که در حوزه اقتصاد بین الملل هم ضعیف بوده اند.

وی با بیان اینکه اگر تیم مذاکره کننده دولت دوازدهم در روزهای آینده بتواند موانع محاصره اقتصادی را بردارد نتیجه دیپلماسی میدان است، یادآورشد: این نوید را به مردم ایران می دهم که در ماه‌های آینده دیپلماسی میدان موفقیت های خوبی را برای ایران به ارمغان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز