خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

وعده‌های اقتصادی جز تشویش اذهان عمومی چیزی به همراه ندارد/ قبیله سالاری پدر ملت ایران را درآورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۶۴۵

کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات کنونی کشور تاکیدکرد که قبیله سالاری پدر ملت ایران را درآورده است.

محمدشریف ملک‌زاده در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت:‌ باید بپذیریم که پس از ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، متاسفانه قبیله سالاری پدر ملت ایران را درآورده و من معتقدم که مردم‌سالاری باید جایگزین قبیله سالاری شود.

وی با بیان اینکه در مملکت ما بعد از انقلاب تاکنون برنامه ریزی های شعاری رخ داد که برخی از این برنامه ریزی‌ها به دلیل حمایت و درایت رهبری خیلی خیلی مثبت جواب داد و خیلی از این برنامه ها هم در جنبه شعاری باقی ماند و به عملیات و برنامه نرسید، اظهارداشت:‌ ما از مسئولان کشور قول و شعار نمی‌خواهیم چراکه ثابت کرده اند در چندسال گذشته هرچه قول و شعار دادند عمل نکردند.

این استاد دانشگاه افزود: قول بی عمل مسئولان برای همه ایران مشخص شده، بنابراین از همه بویژه از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواهش می کنیم که به مردم قول ندهند، یک کاندیدا می آید و به مردم می گوید من در یکسال آینده رشد اقتصادی را مثلا ۱۰ یا ۱۵ درصد می کنم و یا بر روی مواد سوختی فلان کار را می کنم.

ملک زاده با اشاره به اینکه اگر کسی اقتصاد بداند حتما می داند چنین وعده هایی جز  تشویش اذهان عمومی و گمراه کردن مردم چیزی را به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: امروز باید مردم ایران بدانند که در چندسال گذشته دچار آسیب دیدگی ذهنی و افسردگی بخاطر برنامه ها ، شعارها و قول های بدون سند مواجه شده اند که این، تاثیر خود را در دو حوزه گذاشته است.

وی باتشریح تاثیرات شعارها و قول های بدون سند در حوزه های اجرا و بخش خصوصی، یادآورشد: در حوزه اجرا بخاطر انجام ندادن درست کارها و انجام ندادن کارهای درست تاثیر منفی را در بخش خصوصی که باید به بهره وری برسد داشته و این تاثیرات منفی دقیقا مشهود است.

کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری افزود: برای نمونه ما باید در حوزه های مختلفی که به عنوان اقتصاد درون زا سرمایه گذاری می کردیم با تشکیل هلدینگ های سرمایه گذاری استانی و منطقه ای، ثروت را به صورت عادلانه در ایران توزیع می کردیم.

وی با اظهار تاسف از تشکیل ندادن این هلدینگ ها در استان های کشور بویژه استان های کمتر توسعه یافته ای چون سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان ، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری، خاطرنشان کرد: تشکیل نشدن این هلدینگ های سرمایه گذاری در استان ها باعث شد تا منابع برخی از این استان ها به هدر رفته و یا سرمایه های آنها در استانی دیگر سرمایه گذاری شود.

ملک زاده با اشاره به وضعیت بورس در ایران، ادامه داد: امروز بورس کشور می توانست به عنوان نقطه اتکا و الگوی بسیار خوبی از اقتصاد مقاومتی در مقابل محاصره اقتصادی قرار گیرد اما به دلایل بی برنامگی و وارد کردن شرکت های ورشکسته به داخل بورس، شاهد از هم گسستگی منابع مردمی در این حوزه شده ایم.

رئیس کارگروه گردشگری کمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکیر براینکه دولت باید پاسخگوی سلامت روحی و روانی سرمایه گذاران و مردم در بورس باشد، یادآورشد: ما نباید فقط به دنبال توسعه سرمایه گذاری بوده و توجهی به توسعه سلامت و روان مردم نداشته باشیم.

ملک پور با بیان اینکه سلامت روح و روان مردم بر توسعه سرمایه گذاری باید در اولویت تر باشد، تصریح کرد: وظیفه دولت این است که به جامعه و مردم آن نشاط و شادی تزریق کند نه اینکه آنان را هر روز در تیررس استرس هایی نظیر بازار بورس و گوشت مرغ قرار دهد.

وی گفت: قرار گرفتن مردم در صف های طولانی مرغ یعنی قراردادن مردم در صف استرس ها و خسارت زدن به سلامت روح و روان جامعه و اینکه برخی به آسانی از این موضوعات چشم پوشی می کنند حتما توجهی به سلامتی جامعه ایران ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز