خبرگزاری کار ایران

در بازه زمانی ٢٠ ساله منعقد شد؛

انعقاد دومین قرارداد واگذاری تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۵۶۱

دومین پیمان مشارکت در مدیریت، راهبری و نگهداری بلندمدت تصفیه‌خانه فاضلاب به بخش خصوصی در کشور، توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد برای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۵ مشهد (خین عرب) در بازه زمانی ٢٠ ساله بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب در ارتباط ویدئوکنفرانسی با نشست انعقاد این قرارداد گفت: شرکت های پیشرو همواره بنیان‌گذار ایده‌هایی هستند که سایر شرکت ها در آینده از آن بهره خواهند برد و شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز از جمله شرکت های پیشرو در حوزه های پشتیبانی فنی و تخصصی است.

حمیدرضا کشفی افزود: با واگذاری بلندمدت این تصفیه خانه به بخش خصوصی، مسیر برای اجرای فعالیت های مشابه در دیگر استان ها گشوده می شود.

معاون راهبری و نظارت بـر بهره بـرداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: برای این گونه پروژه ها آینده خوبی متصور است و در آینده نزدیک قرارداد بسیاری دیگر از پروژه های صنعت آب و فاضلاب نیز به همین شکل منعقد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: این قـرارداد با هدف افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت، استفاده بهینه از تجهیزات، مدیریت هزینه ها و پایداری بهره برداری بسته شده است.

حسین اسماعیلیان افزود: این دومین قرارداد مشارکت مدیریت، راهبری و نگهداری بلندمدت تصفیه خانه فاضلاب در سطح کشور است.

وی ادامه داد: نخستین قرارداد نیز توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد و برای واگذاری تصفیه خانه شماره ۴ مشهد (التیمور) در تابستان پارسال امضا شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: ایجاد مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب خین عرب از طریق فاینانس خارجی، بهره برداری بلندمدت بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۹۰۰ کیلومتر، اجرای بخشی از پروژه های تصفیه خانه فاضلاب و تامین آب مشهد با مدل مدیریت پساب، بهره برداری بلندمدت از تاسیسات انتقال آب سد دوستی و تامین منابع مالی از سایر طرق ممکن همچون بانک های توسعه ای، فاینانس داخلی و خارجی، اعتبارات ماده ۵۶ تبصره های قانونی برای ایجاد توازن در تاسیسات آب و فاضلاب از جمله مهم‌ترین طرح های در دست پیگیری این شرکت است.

در پایان این آیین سند قرارداد ۲۰ ساله مشارکت راهبری و بهره‌برداری بلندمدت تصفیه خانه فاضلاب خین عرب به امضای مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و شرکت نیلاب صنعت البرز رسید.

در مشهد پنج تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت اسمی ۲۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز ساخته شده است.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز