خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

افزایش آبگذاری کانال های آبیاری کشاورزی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۵۰۵

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان از افزایش آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفید رود در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به بارش های مناسب اخیر در سطح استان و تغییرات ایجاد شده در آبگذاری کانال های شبکه سفید رود، افزایش آبگذاری کانال‌های فومنات، گله‌رود و چپ سنگر(اراضی مناطق مرکزی گیلان ) از صبح روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه اعمال و تا صبح روز 29 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و سپس در کانال  چپ سنگر به مدت 4 روز قطع آبگذاری انجام می شود.

وی ادامه داد: آبگذاری مرحله دوم کانال راست سنگر (اراضی مناطق شرق گیلان ) نیز از صبح روز شنبه 25 اردیبهشت ماه شروع و تا 8 روز  ادامه و سپس 4 روز قطع آب اعمال خواهد داشت.

خرّمی با تأکید بر لزوم رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج در این مدت آب گذاری از سوی کشاورزان زحمتکش گیلانی یاد آور شد: هر گونه تغییرات برنامه های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیاز های احتمالی اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید کرد: با توجه به تغییرات و افزایش جریان رودخانه سفید رود و کانال های آبیاری، تمامی شهروندان گرامی از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی جدا خودداری کنید.

شایان ذکر است، بیش از  60 درصد از  اراضی شالیزارهای استان بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تا کنون نشاء شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز