خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مطرح کرد؛

آماده سازی 60 حوزه امتحانی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۵۰۴

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: حدود ۶۰ حوزه امتحانی برای ۴ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم و هزار داوطلب آزاد در سطح استان آماده سازی شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد دستورانی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۰۰ مدرسه با ۴۸۰ کلاس درس برای 9 هزار دانش‌آموز پایه نهم در نظر گرفته شده است، افزود:حوزه‌های امتحانی در سطح استان به صورت میانگین در سطح شهرستان های استان بین ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: به منظور کنترل بیماری کرونا و پرهیز از افزایش شیوع این بیماری و با هدف پرهیز از جابجایی دانش آموزان ، امسال در شهرهای کوچک تر استان همچون مجن و کلاته خیج و ..‌. نیز حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است.

دستورانی ضمن بیان اینکه۱۲ حوزه امتحانی در شهرستان شاهرود در نظر گرفته شده است که این امر هیچگاه سابقه نداشته است تصریح کرد: تب سنجی و اطمینان خاطر از عدم ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در بدو ورود دانش آموزان به حوزه‌های امتحانی انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان اظهار کرد:۳۰ درصد از محتوای دروس کتاب پایه نهم حذف گردیده که این حذفیات از طریق پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و فضای مجازی اطلاع رسانی شده ، همچنین در پایه دوازدهم نیز بخشی از محتوای دروس با هدف کاهش حجم محتوای امتحان حذف شده است.

وی گفت: با تصمیم آموزش و پرورش تصحیح اوراق امتحانی دانش‌آموزان پایه نهم توسط خود دبیران دانش آموزان انجام خواهد شد.‌

دستورانی اضافه کرد: سطح دشواری سوالات بر مبنای شرایط قرمز و قدری ساده تر از روال معمول طراحی خواهد شده تا دغدغه والدین دانش آموزان در ارتباط با آموزش مجازی و امتحانات حضوری کاهش یابد

وی ادامه داد: از دانش آموزانی که به دلیل داشتن بیماری مزمن و حاد یا ابتلاء خود یا از والدین آنها به کرونا و طی نمودن مراحل قرنطینه قادر به شرکت در آزمون نبوده و غیبت آنها توسط شورای مدرسه مجاز تشخیص داده شده باشد دو هفته پس از پایان امتحانات پایه نهم مجدداً آزمون گرفته خواهد شد و این روال برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز در شهریور ماه تکرار خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: از دانش آموزان مبتلا به کرونا یا بیماری خاص و مزمن که علاقمند به حضور در امتحان باشند در محیط خارج از محیط عمومی آزمون گرفته خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز