خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره «گل سرخ» در اصفهان در عید فطر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۴۷۴

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در قالب برگزاری جشنواره «گل سرخ» در شهر اصفهان 20 هزار درختچه گل رز (گل سرخ) از چهارراه تختی تا دروازه شیراز کاشته می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه گل سرخ از گل هایی است که 150 گونه و حدود 20 هزار رقم را در دنیا دارد، اظهار کرد: این گل بومی ایران است و در نواحی مرکزی رشد می کند چراکه انواع نسترن ها در ایران وجود دارد.  

وی با بیان اینکه در ایران هم نسترن ها به عنوان پایه های اصلی این گل به شمار می رود و روی پایه نسترن انواع رزهای پُرپَر پیوند می شود، گفت: بر همین اساس کاشت این گل تحت عنوان «جشنواره گل سرخ» در عید فطر انجام می شود و سعی کردیم رنگ قرمز این گل را در جشنواره قرار دهیم.

وی افزود: در این جشنواره گونه رزی که پیش بینی شده به صورت باکس داخل گلدان قرار گرفته و از چهارراه تختی تا دروازه شیراز در خیابان های چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و نیز چهارباغ بالا کار می شود؛ البته در مناطق دیگر هم به صورت موردی رز هفت رنگ کاشته شده است. 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در این جشنواره فقط در یک محور 20 هزار درختچه گل رز متمرکز شده قرار دارد تا علاوه بر زیبایی و نشاط شهر، این گونه گل به شهروندان هم معرفی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز