خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد؛

ممنوعیت فروش آزاد انسولین قلمی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۴۵۳

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: فروش آزاد انسولین قلمی در استان مرکزی ممنوع و با هدف کنترل بازار، توزیع آن در طرح ضربتی نظارتی قرار گرفته است. در این طرح ممنوعیت، تأمین به موقع داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی و جلوگیری از قاچاق و خروج دارو مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علیمرادیان افزود: سازمان غذا و دارو در چند ماه اخیر، سازوکارهای مختلفی را برای کنترل و نظارت بر مصرف انسولین قلمی از جمله (ثبت در سامانهTTAC ) در دستور کار خود قرار داده و تا حدود زیادی نیز در این زمینه موفق بوده است.

وی ادامه داد: این فرایند باعث شده تا قاچاق معکوس این دارو نیز به طور چشمگیری کاهش یابد، اما همچنان به دلیل محدودیت منابع ارزی و عدم تخصیص به موقع و کافی ارز، تأمین این دارو با محدودیت‌هایی مواجه است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: دستور العمل توزیع انسولین‌های قلمی از ابتدای اردیبهشت ماه به تمامی داروخانه‌های سطح استان مرکزی ابلاغ شده است.

علیمرادیان تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل، انسولین‌های قلمی مورد نیاز بیماران با دفترچه بیمه پایه (سلامت، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد) پس از تؤیید در سامانه بیمه، به بیمار تحویل می شود و فروش آزاد دارو ممنوع است.

وی بیان داشت: بیماران با نسخ آزاد و یا فاقد بیمه‌های پایه و یا اتباع خارجی مقیم ایران، می‌توانند پس از تأیید نسخه توسط معاونت غذا و دارو و صدور معرفی نامه با اعتبار، داروی خود را به صورت ماهیانه و با ثبت در معرفی نامه تحویل بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز