خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اقتصاد و معیشت بد ؛ دلیل دلسردی مردم در انتخابات است/ مسئولان ناظر باید بین انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری تفاوت قائل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۴۴۲

عضو شورای عالی استان‌ها در اصفهان معتقد است یکی از مسائلی که ممکن است باعث دلسردی مردم از انتخابات شود وضعیت اقتصادی و معیشتی شان است. اگر مشکلات مردم در این باره برطرف شود قاعدتا تاثیر مثبتی در انتخابات خواهد گذاشت و نتیجه بهتری در انتخابات بدست می اید.

حسنعلی مبینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: همیشه در آستانه انتخابات مشارکت مردم خیلی گرم و پرشور نیست. اما به مرور زمان  با زمینه ای که رسانه‌ها ایجاد می کنند مردم کم کم برای انتخابات آماده می شوند. 

عضو شورای عالی استان ها عنوان کرد:در هر انتخاباتی که وارد می شویم  یک سری همیشه به عنوان مخالف صحبت می کنند. حتی وقتی که مردم حضور حداکثری هم داشته اند باز بهانه ای دارند که به شرایط گیر بدهند. دیدگاه های این چنینی متاسفانه وجود دارد و همیشه از طرف دشمن هم تقویت می شوند. ولی از طرفی هم یک سری اشکالات و آسیب ها وجود دارد که باید برطرف شوند  و اساسی مردم را دلگرم کنند که شاهد حضور حداکثری شان در انتخابات باشیم. نگرانی هایی را که بعضی از مردم دارند عین واقعیت است و باید مد نظر قرار بگیرد تا با رفع این نگرانی ها  ما بتوانیم شاهد حضور حداکثری مردم  در پای صندوق های رای باشیم. 

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها ادامه داد: هر دو جریان سیاسی باید وارد صحنه انتخابات شوند و نگرانی های بین‌شان را  برطرف کنند. اما موقع انتخابات و حضور سرنوشت ساز مملکت نباید افرادی که دوست دار نظام هستند خودشان را کنار بکشند. هر دو جریان سیاسی باید با تمام توان و ظرفیت شان وارد بشوند و کاندیدای مورد نظرشان در صحنه بیایند و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و  ترغیب کنند. چرا که اگر هر یک از جریانات سیاسی در انتخابات کوتاه بیایند دود آن در چشم همه می رود. پس لازم است هر دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

مبینی نژاد عنوان کرد: در حال حاضر  جریانات سیاسی اعلام مشارکت کرده اند. ما هنوز جریانی را نداریم که بخواهد بگوید در انتخابات شرکت نمی کنیم. به هرحال جریان اصلاح طلب که نگرانی هایی دارند آنها اعلام کرده اند که در انتخابات شرکت می کنند وقتی  آنها اعلام کرده اند شرکت می کنیم در حقیقت اکثریت شان شرکت خواهند کرد.   اصوالگرایان هم که قاعدتا در انتخابات حاضر می شوند انتخابات ریاست جمهوری همیشه  بسیار رقابتی و پرشور بوده و امیدواریم این بار هم همین‌طور باشد.

وی گفت: در انتخابات شوراهای شهر و روستاها فکر می کنم آنهایی که رد  صلاحیت شدند  با توجه به صحبتی که هیأت نظارت مرکزی کرد انتخابات  خوبی داشته باشیم.مسئولان ناظر  بر  انتخابات شوراها باید بین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تفاوت قائل بشوند. چون شوراها یک حاکمیت محلی و در حقیقت یک حکومت هستند و یک مدیریت محلی دارند.  آن حساسیتی که در انتخابات مجلس وجود دارد نباید در شوراها باشد و به موارد مثبت افراد به حداقل اکتفا کنند. حداقل شرایط را برای نامزدهای انتخاباتی در  نظر بگیرند و مورد تأیید قرار دهند چون  قرار است این افراد در محل کار گرفته شوند.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: در روند تایید صلاحیت ها ابتدا تعداد زیادی را رد کردند که نباید در این حد افراد رد صلاحیت می شدند. اما بعد که هیأت نظارت در انتخابات اعلام کرد که ما فقط به منابع چهار گانه استناد می کنیم اگر در این حد باشد فکر می کنم نگرانی اصلاح طلبان برطرف می شود و بتوانند آنها هم در انتخابات مثل بقیه شرکت کنند. ممکن است بسیاری از افراد به میدان رقابت بازگردند و حضور داشته باشند. 

وی  افزود: در استان اصفهان نیز در مرحله اول نگرانی زیاد بود و افراد زیادی رد صلاحیت شدند. اما با تجدید نظر در تصمیمات گرفته شده فکر کنم خیلی ها بازگردند. .اگر چه معتقدم   همه رد صلاحیت‌ها  سیاسی نبود و اصول‌گراها واصلاح طلبان هر دو رد صلاحیت شدند . به هر صورت قوانین و مقررات به گونه‌ای است که برخی ها که محکومیت هایی هم داشتند   در طول مدت مسئولیت‌شان تخلفاتی انجام دادند رد صلاحیت شوند. حالا ما امیدوار هستیم که حداقل این موارد را در نظر بگیرند که امکان حضور همه باشد.                    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز