خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آمادگی ایران برای همکاری و تعامل با ترکیه برای توسعه مناسبات

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۳۸۴

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات با ترکیه، گفت: آماده هرگونه همکاری و تعامل برای تحقق این امر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز، گفت: ایران و ترکیه از گذشته‌های دور تعاملات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و علمی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: آذربایجان ‌شرقی از نظر صنعتی و معدنی و کشاورزی از استان‌های مهم کشور است و بیش از ۵۰۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی میان تبریز و ترکیه، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف شد.

پورمحمدی هم‌چنین بر تعامل فعالان بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر تاکید کرد و گفت: اکنون بیش از ۴۰ درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، ترک‌ها هستند که امیدواریم روند حضور و سرمایه‌گذاری آن‌ها در بخش تولید و صنعت افزایش یابد.

 طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز هم در این دیدار به تمایل ترک‌ها برای سرمایه‌گذاری در تبریز اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار برای رفع برخی مسائل و مشکلات کنسولگری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز