خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، تاکید کرد؛

امتحانات نهایی به صورت حضوری در استان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۳۴۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه آزمون حضوری بهترین روش برای سنجش دانش‌آموزان است، گفت: امتحانات نهایی به صورت حضوری در مراکز امتحانی استان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا اززنجان، حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز امتحانی تعیین شده در استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان،  از افزایش 55 درصدی حوزه‌های اجرایی امتحانی خبرداد و گفت: ضد عفونی محل امتحانات قبل و بعد از برگزاری، رعایت فاصله دو متری، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی شده است.

مظفری، افزود: آزمون حضوری بهترین روش برای سنجش دانش‌آموزان است و همه تهمیدات و تدابیر برای برگزاری مطلوب امتحانات دانش‌آموزان انجام شده است.

وی، با اشاره به تامین 100 هزار ماسک از سوی شهرداری زنجان برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان ابراز کرد: امتحانات در حوزه‌هایی همچون سالن‌های ورزشی و مدارس دارای کریدورهای بزرگ برگزار می‌شود.

مظفری، همچنین ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هر گونه تجمع در ورودی و خروجی حوزه‌های امتحانی جلوگیری شده و از دانش‌آموزان مشکوک به کرونا تست سریع اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش آموزش و پرورش برگزاری امتحانات به بهترین روش و رعایت بالاترین پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم این امتحانات در فضای مطلوبی برگزار شود.

این مسئول آموزشی در استان زنجان، یادآورشد: در حال حاضر 14 هزار 200 دانش‌آموز در پایه نهم در 433 مدرسه و 613 کلاس درس و  8 هزار دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در استان زنجان در حال تحصیل هستند که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای مابقی دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری امتحان برگزار می‌شود، ادامه داد: هنوز تصمیمی مبتنی بر اخذ آزمون حضوری از سه درس برای سنجش دانش‌آموزان اخذ نشده است.

مظفری، از پیش‌بینی 95 حوزره امتحانی برای امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم در استان زنجان خبرداد و گفت: از این تعداد 32 حوزه سالن ورزشی، 17 سالن امتحانی در مدارس بزرگ و سالن‌های غذاخوری مدارس شبانه روزی و 46 سالن در کریدور و کلاس‌های درس مدارس در نظر گرفته شده است.

وی، تصریح کرد: قبل از بیماری کرونا امتحانات پایان سال طی 10 روز برگزار می‌شد که با پیش‌بینی‌های انجام شده امتحانات امسال به صورت ترکیبی رشته‌های ریاضی و تجربی و رشته‌های انسانی و معارف اسلامی طی 22 روز در دو شیفت برگزار می‌شود که سئوالات امتحانی صبح و بعدظهر متفاوت خواهد بود.

به گفته مظفری، در شرایط عادی فاصله یک متر و 20 سانت در نظر گرفته می‌شد که با توجه به شرایط کرونایی این میزان به 2 متر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، در پایان افزود: در حال حاضر 8 هزار و 700 دانش‌آموز در مقطع دوازدهم تحصیل می‌کنند که در 95 حوزه امتحانی با میانگین حضور 92 نفر در هر حوزه امتحانی در امتحانات پایان سال شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز