خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه خبر داد ؛

میزان دبی آب سراب نیلوفر به یک سوم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۸۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: میزان دبی آب سراب نیلوفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو سوم کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه  فلاحتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی احتمال خشکیدگی آب سراب نیلوفر تا پایان تابستان امسال  دور از انتظار نیست.

فلاحتی به کاهش دبی آب این  سراب به یک سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و  گفت:پیش بینی می‌شود با ادامه این روند سراب بطور کامل خشک شود.

وی  با بیان اینکه با  خشک شدن این سراب بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری  از بین می‌رود، افزود: برای نجات گونه‌های با ارزش موجود در سراب نیلوفر میزان برداشت آب از چاه‌های اطراف این سراب  باید محدود شود.

فلاحتی با بیان اینکه این موضوع در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل پیگیری خواهد شد، گفت: در استان کرمانشاه ۷۳ سراب وجود دارد.

در سال ۱۳۹۴ هم به علت خشکسالی آب سراب نیلوفر بطور کامل خشک، و گونه‌های گیاهی و جانوری آن آسیب جدی دیدند که با تلاش محققان دانشگاه رازی ، ساقه‌های گل نیلوفر در آزمایشگاه کشت و احیا شدند.

سراب نیلوفر در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و آب آن از منابع کارستی واقع در تپه ماهور‌های این سراب جاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز