خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان تاکید کرد:

جوجه یکروزه زنجان همچنان ممنوع الخروج است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۶۶۳

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان، گفت: اجازه خروج جوجه یکروزه به خارج از استان داده نمی‌شود و تامین جوجه مورد نیاز مرغداری ها در اولویت است.

به گزارش ایلنا از زنجان، جواد تاراسی با اشاره به نبود مشکل در جوجه ریزی استان و قیمت جوجه یکروزه، گفت: متاسفانه قیمت‌ جوجه در بازار کاهش نیافته و همچنان افزایش قیمت را در بازار شاهد هستیم.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان، در مورد تاثیر واردات تخم مرغ نطفه‌دار بر کاهش قیمت جوجه، ادامه داد: اگر واردات انجام شود سهمیه‌ای هم برای واحدهای جوجه‌ریزی استان در نظر گرفته می‌شود.

تاراسی، تاکید کرد: اجازه خروج جوجه یکروزه به خارج از استان داده نمی‌شود و تامین جوجه مورد نیاز مرغداری ها در اولویت است.

وی، در ادامه در مورد مشکل تخصیص تاخیر سهیمه نهاده‌ مرغداری ها ، افزود: متاسفانه همچنان این مشکل وجود دارد و مشکل تاخیر در تخصیص نهاده‌های در بازارگاه برطرف نشده است.

این مسئول در زنجان، با اشاره به تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه عملیات مبارزه با آفت ملخ در طارم و سلطانیه نیز، گفت: 500 میلیون تومان برای این کار در استان در نظر گرفته شد.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان، ادامه داد: مبارزه با این آفت در حدود 33 هزار هکتار انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی، همچنین با بیان اینکه سال گذشته مبارزه با این آفت در 25 هزار هکتار انجام شد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اعتباری مبارزه با این آفت کمتر از 15 هزار هکتار بود.

به گفته تاراسی، مبارزه با آفت ملخ در طارم و در بخشی از اراضی شهرستان سلطانیه انجام می‌شود.

وی، یادآورشد: سازمان برنامه‌ریزی استان امسال به لحاظ اعتباری کمک خوبی به جهادکشاورزی کرده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان، در پایان  با تاکید براینکه از لحاظ مبارزه با آفت ملخ جزو استان‌های برتر در کشور هستیم، اضافه کرد:  از لحاظ سطحی 42 درصد مبارزه با ملخ مراکشی کشور در استان زنجان انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز