خبرگزاری کار ایران

به همت عضوهیات علمی پیام نور زنجان صورت گرفت؛

چاپ مقاله عضو علمی پیام نور زنجان در گروه نشریات نیچر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۶۵۳

مقاله علمی منا پور عیسی عضو علمی دانشگاه پیام نور زنجان در گروه نشریات معتبر و بین المللی نیچر چاپ شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان، منا پورعیسی عضو علمی و استادیار بخش کشاورزی دانشگاه پیام نور مرکز زنجان در همکاری با جناب آقای ابوالفضل باغبانی آرانی عضو علمی کشاورزی مرکز آران و بیدگل (استان اصفهان) به عنوان نویسنده مسئول و اعضای علمی گروه کشاورزی و حقوق دانشگاه پیام نور موفق به چاپ مقاله بین رشته ای در خصوص چالشهای گیاهان و غذاهای تراریخته و حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در ایران و جهان در مجله scientific reports از گروه مجلات nature شد. این مجله با ضریب تاثیر 3.97 در سال 2021 مقالاتی با موضوعات بین رشته ای با داوری دقیق (peer) و با موضوعات کاربردی را منتشر می کند.

در این مقاله به موضوع تولید و مصرف گیاهان تراریخته در ایران به عنوان یکی از چالش های اساسی تامین غذا پرداخته شده است و نویسندگان این مقاله مباحث مهم و کلیدی کشور از جمله کشاورزی، سلامت، محیط زیست و مسائل حقوقی و اخلاقی مرتبط با آن را آسیب شناسی کرده اند.

همچنین موضوع اقتصاد و معیشت کشاورز و صادرات و واردات محصولات کشاورزی در ارتباط با گیاهان تراریخته با قابلیت استفاده در سیاست های کلان برنامه ریزی کشور مورد تحلیل قرار گرفته است.

 در این مقاله، نویسندگان از رشته های مختلف (کشاورزی، بیوتکنولوژی و حقوق بین الملل) مشارکت داشته که همگی عضو هیات علمی پیام نور می باشند. چاپ مقاله در مجلات گروه nature در کشورهای فعال و پیشرو علم و تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار بوده به گونه ای که در اکثر رتبه بندی های علمی جهان، چاپ مقاله در این مجلات سبب ارتقا کیفی دانشگاه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز