خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری بخشدار ویژه جزیره خارگ مطرح شد:

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۵۴۰

بخشدار ویژه جزیره خارگ گفت : مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و خوشبختانه در جزیره خارگ نیز به عنوان یکی از قطب های صنعتی و استراتژیک کشور رعایت اخلاق رسانه ای به وضوع وجود دارد و این موضوع بخصوص در شرایط تحریم که دشمن منتظر کوچکترین نقطه ضعف از ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد ، نمود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خارگ ، ناصر ابراهیمی در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه این جزیره اظهار داشت:  رسانه ها باید اخباری که امیدآفرین است را در جامعه پخش کنند چراکه امید نبض جامعه است و در شرایطی  که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای در نشان دادن ناکارآمدی نظام به هر روش سعی هستند یکی از ابزارهایی که مورد هدف آنها قرار گرفته میشود رسانه ها هستند که خوشبختانه رسانه های ما هوشیاری لازم را در این خصوص دارند.

ابراهیمی ابراز داشت : ارتباط رسانه ها و دولت یک ارتباط دو سویه است .دولت هم نیازمند کمک رسانه ها است و هم باید چتر حمایتی خود را بر سر رسانه ها بگستراند . رسانه ها در کل دنیا یک نقش بی بدیل در ارائه اخباراطلاعات دارند و به همین دلیل در جریان سازی هایی که اتفاق می افتاد باید ملزومات رسانه ای رعایت شود . اگر اخباری به صورت نسنجیده وارد فضای مجازی شود باعث درگیر کردن خیلی از افراد می‌شود که ممکن است طبعات نا خوشایندی را برای جامعه در پی داشته باشد  .

انتخابات خط قرمز ماست

بخشدار ویژه جزیره خارگ تصریح کرد: در بحث انتخابات  چراغ راه ما قوانین و مقررات انتخابات ابلاغی از سوی وزارت کشور می‌باشد و مطابق دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت کشور رفتار خواهیم کرد.

ابراهیمی اظهار داشت: متاسفانه شاهد تبلیغات زود هنگام برخی از کاندیداهای شورای شهر بوده‌ایم که در این خصوص به آنها تذکرات لازم را داده‌ایم.

بخشدار ویژه جزیره خارگ ابراز اینکه خط قرمز ما انتخابات است، بیان داشت: تبلیغات فضای مجازی به صورت مداوم رصد و با افراد متخلف و قانون شکن برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

ابراهیمی افزود: دستگاه های دولتی له یا علیه هیچ کاندیدی نباید باشند و در صورت مشاهده این موارد  با مدیران و روسای آنها برخورد خواهد شد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: در موضوع انتخابات با توجه به شرایط کرونا ، وزارت کشور مجوز های لازم جهت افزایش شعب جدید در راستای جلوگیری از شلوغی شعبات داده شده است که این موضوع در خارگ بررسی خواهد شد .

انجام پروژه های بازسازی زیرساخت های شبکه توزیع برق در حال انجام است

ناصر ابراهیمی اظهار داشت : در خصوص موضوع مشکلات برق خارگ در بدو  ورود به جزیره جلسات متعددی با مسئولین توزیع نیروی برق استانی در خارگ برگزار کردیم که منجر  به رفع  مشکلات این حوزه گردد .

وی افزود :  مبلغ 15 میلیارد تومان از اعتبارات ملی به شبکه توزیع برق استان بوشهر اختصاص یافته بود که در حال برگشت بود اما با پی گیری های انجام شده مبلغ 6 میلیارد  تومان از آن جهت توسعه و نوسازی زیرساخت های شبکه برق جزیره خارگ اختصاص یافت و پس از شناسایی پیمانکار این پروژه عملیات اجرایی آن در بهمن ماه آغاز و در حال انجام می باشد که با اجرای آن بخش عمده ای از زیرساخت های برقی فرسوده خارگ مرتفع می گردد و ضمناً مابقی مبلغ نیز اخذ و در حال ابلاغ به پیمانکار جهت انجام پروژه های برقی خارگ می باشیم .

بخشدار ویژه خارک اظهار داشت : طی روزهای گذشته جلسات متعددی با معاون بهره وری برق منطقه ای برگزار و مقرر شد تا قطعات مورد نیاز دستگاه های نیروگاه برق خارگ تامین و ارسال گردد.

پی گیری مشکلات کارت تردد هستیم

بخشدار ویژه خارگ در موضوع کارت تردد اظهار داشت : در خصوص موضوع کارت تردد  ، یک طرح امنیتی برای جزیره خارگ در سال 1394 مصوب شده است و اصلاحات بازنگری آن در سال 1398 انجام شده اما این طرح یک سری خلاء های قانونی دارد که با تشکیل یک کارگروه ، مکاتباتی برای بازنگری جدید و تسهیل در صدور کارت تردد انجام شده است .

ابراهیمی ابراز داشت : در بدو ورود ما به جزیره خارگ  نزدیک به 600  پرونده تکلیف نشده کارت تردد موجود بود که به گواه کمیته تردد در سه هفته اول کاری ما تعیین تکلیف شد و از آن زمان تاکنون جلسات تعیین تکلیف هر دوهفته و یا زودتر یکبار برگزار میشود .

اعمال محدودیت های تردد کرونایی در مسیر های خارگ

ابراهیمی در بحث رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا اظهار داشت :  در بحث تردد کشتی مسافر بری علیرغم محدودیت تعداد کشتی ها ، مصوبه محدودیت  60درصدی از ظرفیت کشتی ها را اعمال  کردیم و حتی در جاهایی نیز 50 درصد اعمال کردیم که با همکاری شرکت نفت مقرر شد در راستای جلوگیری از متضرر شدن شناورهای بخش خصوصی ظرفیت خالی کشتی ها از سوی نفت چارتر شود . 

بخشدار ویژه خارگ در خصوص پرواز های شرکت های نفتی هم افزود :   مکاتبات لازم را برای محدودیت  60درصد ظرفیت پرواز ها انجام دادیم حتی مکاتبات لازم را با شرکت هواپیمائی نیز انجام دادیم و در موضوع پروازهای ویژه خوزستان در ایام نوروز تاکید ما لزوماً و  انجام تست pcr چهل ئ هشت ساعت  قبل از ورود نفرات به خارگ بود.

وی  اظهار داشت : در بحث تعطیلی اماکن و اصناف طبق دستورالعمل های ستاد کرونای کشور و استان علیرغم همه دغدغه ها و مشکلات و فشارهای مردم با توجه به وضعیت و محدودیت های خاص جزیره ، این موضوع را با همکاری اهالی خارگ انجام دادیم.

ابراهیمی در خصوص کمبود کیت تست کرونا در جزیره خارگ اظهار داشت :  این موضوع سراسری بوده و مقرر شد تا رئیس بهداشت و درمان  صنفت نفت استان موضوع را از وازرت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پی گیری نماید .

پی گیر پرواز چارت برای بخش خصوصی هستیم

ناصر ابراهیمی گفت : با توجه به درخواست بخش خصوصی در خصوص ایجاد پروزاهای چارتر در فرودگاه خارگ طبق پی گیری های انجام شده از طریق فرمانداری بوشهر و استانداری و سازمان هواپیمائی کشور مجوزهای لازم اخذ و مقرر شده که با حمایت بخش خصوصی در یکی از روزهای هفته پروازچارتر به شهرهای تهران ، اصفهان ، شیراز و بوشهر به صورت نرخ مصوب مناطق محروم از طریق بخش خصوصی انجام پذیرد .

بخشدار ویژه جزیره  خارگ گفت : در بحث تردد دریایی جلسات و رایزنی های مختلفی انجام شده است . بخش خصوصی هربار که متقاضی بوده ما حمایت های لازم را انجام داده ایم . برای رفع مشکلات این حوزه مکاتباتی با نماینده محترم مجلس صورت گرفته است و ایشان نیز پی گیر این موضوع بوده اند .همچنین در این خصوص نشستی نیز با مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت نفت در آینده خواهیم داشت . 

بخشدار ویژه جزیره خارگ اظهار داشت :  طبق مذاکرات صورت گرفته با نیروی دریایی سپاه استان و موافقت آنها مقرر شده یک کشتی مسافربری با ظرفیت مناسب در مسیر دریایی بوشهر به خارگ مستقر گردد که همه مجوزهای آن نیز اخذ گردیده است.

زمین برای احداث درمانگاه به تامین اجتماعی معرفی شده است

ابراهیمی افزود :  اخیراً مبلغ 13 میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان خارگ اختصاص یافته که مقرر شد تا امکانات مورد نیاز این بیمارستان با این مبلغ خریداری گردد.

وی افزود : مشکلات کلنیک دندانپزشکی خارگ پی گیری  شده و طی روزهای آینده بنا بر قول های داده شده مرتفع خواهند شد ، ضمناً برای خرید دستگاه MRI پی گیری های لازم تا حصول نتیجه انجام خواهد شد.

ابراهیمی در خصوص احداث درمانگاه تامین اجتماعی در خارگ اظهار داشت :  مجموعه مکاتباتی با مرکز کشور انجام شده و پاسخ مثبت برای احداث درمانگاه در خارگ داده شده است  ، زمین مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی طی نامه ای به آنها  معرفی شده است و امیدواریم پروژه احداث درمانگاه در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

بخشدار ویژه جزیره خارگ در بحث پدافند غیر عامل در جلسه ای که سال گذشته در خارگ برگزار شد افزود :  پیش نویس طرح پدافند غیر عامل خارگ تهیه شده است و این طرح در حال حاضر در مرحله توین می باشد و اما هنوز نهایی نشده است.

ابراهیمیدر خصوص مشکلات آذوقه و آرد جزیره خارگ در ادوار قبل و اقدامات انجام شده در این راستا افزود :  از بد ورود حضور در خارگ همه نانوایی های جزیره را مکلف کردیم تا برای دریافت سهمیه آرد ماهیانه به موقع در سامانه خرید آرد ثبت نام نمایند و در این خصوص با اداره کل تعزیرات حکومتی استان هم رایزنی های لازم در یک مقطع برای رفع مشکل صورت پذیرفت و بعد از آن موضوع خوشبختانه شاهد این مشکل در خارگ نبوده ایم .

بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت :  امیدواریم که با راه اندازی ساختمان مدیریت بحران که از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان و حمایت نفت که پروژه آن  در حال انجام می باشد بتوانیم از ظرفیت آن مجتمع جهت رفع مشکل مواد غذایی جزیره خارگ استفاده نماییم.

کارگروه نظارت بر پروژه های عمرانی تشکیل شده است

ابراهیم ابراز داشت: از ابتدای ورود به خارگ کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی در خارگ راه‌اندازی شد و بر اساس مطالعات انجام شده در این جلسات از طرح ها و پروژه‌ها بازدید بعمل خواهد آمد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: مدرسه شهداء جزیره خارگ که سال‌ها پروژه بازسازی آن متوقف شده بود با پیگیری‌های انجام شده مجدداً پروژه آن شروع بکار کرده و در تلاش هستیم تا در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار لازم برای تکمیل آن در سال جاری اخذ گردد.

ابراهیمی در مورد پروژه ان جی ال که  حال اجرا می باشد، افزود :  این پروژه عظیم در حال حاضر در حوزه اشتغال کمک بسیاری را به ما انجام داده است و در آینده نزدیک با راه اندازی این پالایشگاه شاهد اقدامات بسیار خوبی از سوی این شرکت خواهیم بود.

بخشدار ویژه خارگ افزود: در حوزه اداره بندر و صیادی حدود 220 میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه های متعدد در نظر گرفته شده است .

ابراهیمی افزود : در ماه‌های گذشته به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی 137 میلیارد ریال افتتاح پروژه‌های عمران در حوزه اداره بندر داشتیم.

وی اضافه کرد : پس از 7 سال کش و قوس و با پیگیری‌های انجام شده شاهد تشکیل مجمع تعاونی صیادان جزیره خارگ و معرفی اعضاء جدید و تشکیل اساسنامه بوده‌ایم که امیدواریم با انجام این اقدامات بخش زیادی از مشکلات جامعه صیادی مرتفع گردد.

ناصر ابراهیمی در مورد موضوع واگذاری زمین و ساخت منزل مسکونی برای اعضاء تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت :  طی روزهای آینده با مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر پی گیری این موضوع انجام خواهد شد و در صورتی که زیرساخت های لازم مهیا باشد رایزنی های لازم صورت خواهد پذیرفت.

بخشدار ویژه خارگ افزود: از طرح های تولیدی و سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد و هر کارآفرینی که قصد ایجاد پروژه‌ای را داشته باشد حمایت‌های لازم در این خصوص صورت خواهد پذیرفت. در همین راستا نیز امروز فاز اول کارخانه تولید دستمال کاغذی بخش خصوصی را در جزیره خارگ افتتاح کردیم و فازهای بعدی این کارخانه را نیز آمادگی کامل برای حمایت داریم.

مشکلات اشتغال بهبود یافته است

ابراهیمی افزود: ایجاد کارگروه اشتغال یک مکانیزمی است که در اکثر مناطق صنعتی پیاده می‌شود و افرادی در که در این کارگروه هستند باعث استحکام آن  می‌باشند ضمناً نمایندگان شرکت‌های نفتی نیز به صورت مکتوب برای حضور در این کارگروه معرفی شده‌ اند . تمام هم و غم ما در حوزه اشتغال جذب نیروهای بومی خارگ می باشد.  70 درصد مراجعات روزهای اولیه به بخشداری در خصوص اشتغال بود که با مدیریت این موضوع در کارگروه اشتغال خوشبختانه این مشکل به طور چشم گیری کاهش یافته و میزان اشتغال در جزیره افزایش یافته است.

بخشدار ویژه خارگ در بحث دریافت مبلغ عوارض و آلایندگی اظهار داشت:  متاسفانه به دلیل خلاء های قانونی بر اساس سرانه جمعیتی دچار مشکل شده‌ایم که در این خصوص از ظرفیت های نماینده محترم مجلس استفاده می کنیم و در حال رایزنی می باشیم .

کارگروه تنظیم بازار تشکیل شده است

ابراهیمی افزود: در بحث گرانی مواد غذایی با پی گیری های صورت گرفته مقدار زیادی مواد غذایی از قبیل برنج ، روغن و ... طی روزهای گذشته وارد جزیره خارگ شده است تا ضمن جلوگیری از افزایش قیمت ها هیچ گونه کمبودی احساس نگردد و در خصوص بازار میوه و تره بار نیز جلسات متعددی برگزار شده است و با تشکیل کارگروه تنظیم بازار و یک کارگروه بازرسی بازار به طور مرتب بررسی های لازم در این خصوص انجام می پذیرد .

ناصر ابراهیمی  افزود : تنها راه برون رفت از مشکلات هر جامعه ای همدلی وحدت و هم افزایی  است و ما انتظار داریم رسانه ها در کنار بیان نقد و انتقادات ، خدمات ارائه شده را نیز بیان نمایند چون این دستاورد ها دستاورد های نظاممقدس جمهوری اسلامی  می باشند.

در پایان این نشست با اهداء لوح تقدیر از طرف بخشداری از فعالیت های اصحاب رسانه در جزیره خارگ تقدیر بعمل آمد.

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

220 میلیارد تومان اعتبارات حوزه دریایی اختصاص یافته است/انتخابات خط قرمز ماست/ طرح پدافند غیر عامل در حال تدوین است

 

 

عکس از : مرتضی زنگنه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز