خبرگزاری کار ایران

فرماندار میامی مطرح کرد:

بهره مندی کلیه روستاهای میامی از سند توسعه روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۱۵

فرماندار میامی گفت: تهیه سند توسعه روستاها با همکاری سازمان ‌مدیریت و برنامه ریزی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آماده است و امروز تمامی ۴۴ روستای شهرستان میامی دارای سند توسعه هستند.

به گزارش ایلنا از سمنان، احمد ملایری فرماندار شهرستان میامی گفت: ۸۸ درصد جمعیت ‌میامی روستایی است و مطالبات خود را داشته و نیاز است تا‌ متخصصانی ویژه این امر در راستای رفع معضلات اجتماعی و فرهنگ سازی خدمات ارزشمندی ارائه دهند.

وی افزود: حدود ۱۵۰ کیلومتر از مسیر تهران مشهد در شهرستان میامی واقع است‌که می تواند پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی باشد.

ملایری یادآور شد: در بخش گردشگری نیز پتانسیل های بسیار خوبی از جمله کاروانسراهای تاریخی در شهرستان وجود دارد که می تواند زمینه ساز اشتغال زایی باشد.

فرماندار میامی تصریح کرد: شهرستان میامی معادن فلزی و غیر فلزی بسیار خوبی برای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی و صنعتی دارد که نیاز است تا زیرساخت های برق و آب آن انجام شود که طراحی خط برق رسانی برای میاندشت انجام و پیمانکار انتخاب شده است و شروع به کار‌ می کند.

ملایری با اشاره به اینکه نیاز است تا‌ پیش بینی پست ۶۳ کیلوات نیز برای این خط انجام شود اظهار کرد: آب یکی دیگر از مشکلات منطقه است که سرمایه گذاری در این شهرستان را نیز با دغدغه هایی روبرو کرده است که برای این‌ مهم و تخصیص آب برای توسعه سرمایه گذاری باید اقداماتی اندیشیده شود.

وی افزود: منطقه ۴۰۰ هکتاری شهرک صنعتی میامی با زیرساخت های آب و برق و گاز زمینه مطلوبی برای ورود و جذب سرمایه گذاران دارد و ایجاد ناحیه صنعتی کالپوش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار میامی ادامه داد: ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد امام‌خمینی به متقاضیان در شهرستان میامی اعطا شده که در سال جاری نیز بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی و خرد روستایی در نظر گرفته شده است.

ملایری ضمن بیان اینکه روکش آسفالت محور دوم عباس آباد به کاهک به طول ۱۶ کیلومتر نیز صورت گرفته است اضافه کرد: ۷۵۰‌میلیارد تومان برای تکمیل استخر میامی توسط استاندار کمک شد که هم اکنون این مجموعه ورزشی آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز