خبرگزاری کار ایران

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کنژوگه ( ایران کوبا ) در یزد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۱۱

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایران – کوبا با تزریق داوطلبانه به برخی مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا دهقانی گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد.

دهقانی افزود: در این مراسم، واکسن انستیتو پاستور ایران به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل صدا و سیما مرکز یزد و مدیر کل امور اجتماعی استانداری به صورت داوطلبانه تزریق شد.

وی با اشاره به این که انستیتو پاستور یکی از قدیمی‌ترین موسسه‌های تولید واکسن در ایران است، گفت: تجارب مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا از گذشته وجود داشت که از جمله آن واکسن "هپاتیت ب" بود و به همین دلیل واکسن پاستور که در کوبا بر روی ۴۴ هزار نفر با کم‌ترین عارضه انجام شده است انتخاب شد.

دهقانی افزود : این واکسن در فاز سوم مطالعات بالینی در یزد بر روی ۳ هزار داوطلب تزریق می‌شود که البته از آن جا که کار دقیق علمی و مقایسه نمونه‌ای در مورد این واکسن انجام می‌ گیرد به ۲۰ درصد از داوطلبان دارونما تزریق می‌شود.

وی گفت: این واکسن به داوطلبان در سه مرحله تزریق می‌شود، این داوطلبان در بازه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال هستند و به مدت دو ماه تحت نظر پزشک قرار خواهند داشت و علائم آن‌ها رصد می‌شود.

دهقانی تاکید کرد: میزان اثرگذاری این واکسن در مرحله اول کارآزمایی ۸۰ درصد، در مرحله دوم کارازمایی ۹۰ درصد گزارش شده است و دوز سوم به عنوان یادآوری انجام می‌شود که سطح ایمنی را بالای ۹۷ درصد افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد  گفت :  یزد جزء هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا می‌شود و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد اثربخشی واکسن باشیم و کشور ایران به یکی از تولیدکنندگان واکسن در منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز