خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

فعال سازی بخش خصوصی میزان تاب آوری بخش اقتصادی را افزایش می دهد / فرآیند گذر از صادرات سنتی به مدرن باید توسط اتاق بازرگانی تسهیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۱۸۰

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو فعال سازی بخش اقتصادی و توسعه بنگاه‌ها است، گفت: فعال بودن بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی می تواند سطح تاب آوری بخش اقتصاد در مقابل شوک های احتمالی را افزایش و میزان برخورداری از رفاه اجتماعی را نیز ارتقاء دهد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست فوق العاده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور روسای اتحادیه ها، انجمن ها و کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس برگزار شد، از اعلام آمادگی بخش دولتی برای استفاده از ظرفیت های مشاوره ای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای اصلاح تصمیم ها و هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی خبر داد، افزود: با هماهنگی که بین اداره کل تأمین اجتماعی و امور مالیاتی با بنگاه های اقتصادی استان وجود دارد، بخش مهمی از دغدغه فعالان اقتصادی استان رفع شده است.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو  فعال سازی بخش اقتصادی و توسعه بنگاه‌ها است، ادامه داد: فعال بودن بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی می تواند سطح تاب آوری بخش اقتصاد در مقابل شوک های احتمالی را افزایش و میزان برخورداری از رفاه اجتماعی را نیز ارتقاء دهد.

استاندار هرمزگان، تصریح کرد: اگر کسی مسئولیت دولتی داشته باشد و از توانایی لازم برای تشخیص این موضوع برخودار نباشد یک فاجعه است.

همتی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه فعالان بخش اقتصادی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی امروز هستند و باید مورد تکریم و حمایت قرار بگیرند، عنوان کرد: تمام اقدامات، رفتارها و سیاست گذاری های بخش دولتی باید بر مبنای تسهیل امور و پشتیبانی از فعالان اقتصادی باشد.

وی افزود: ما به عنوان بخش دولتی باید یاد بگیریم در مقام عمل با بخش خصوصی رقابت نکنیم و امنیت را برای سرمایه گذاران این بخش فراهم کنیم و فعالان بخش خصوصی نیز اقتضائات زمان و شرایط حاکم بر جامعه را درک کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مسئولیت ها امانت مردم به زمامداران و عوامل اجرایی است، گفت: این مردم هستند که برای پاسداری از انقلاب خون دادند و باید در عرصه اجرا و عمل به قوانین، اهداف اولیه انقلاب را خوب پیاده کنیم که مردم با همان امیدواری روزهای اول انقلاب در صحنه باشند؛ کما اینکه در همه مقاطع مردم از انقلاب دفاع کرده اند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با تأکید بر بهر گیری از یارانه سوخت برای پشتیبانی از بخش صادرات، افزود: فعالان بخش خصوصی باید بخش نامه ها و دستورالعمل های دولتی، پیرامون تولید و صادرات را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه فاصله دولت و بخش خصوصی باید از بین برود، بیان داشت: اتاق های سه گانه استان باید به صورت فعالانه با مطرح کردن مشکلات فعالان در حوزه های مختلف، شرایط را برای رسیدن به نقطه مطلوب فراهم کنند.

راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، راه اندازی سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات، تغییر فرآیند صادرات سنتی به صادرات مدرن و برقراری تعامل با میادین میوه و تره بار کلان شهرها با هدف حمایت از کشاورزان استان توسط اتاق بازرگانی از دیگر مواردی بود که استاندار هرمزگان در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی مورد تأکید قرار داد‌.

همتی پیش از نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، از ساختمان در حال ساخت اتاق بازرگانی بندرعباس نیز بازدید کرد.

ساختمان اتاق بازرگانی بندرعباس در هفت طبقه احداث خواهد شد و تا یکسال آینده آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز