خبرگزاری کار ایران

سرپرست بهزیستی استان خبر داد:

۶۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی از خدمات مستقیم بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۰۱۷

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان، تحت پوشش خدمات مستقیم بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی و معاون اجتماعی این نهاد در شورای شهرستان مشهد حضور یافتند و گزارشی از عملکرد و برنامه‌های بهزیستی برای ساماندهی مناطق کم‌برخوردار شهرستان مشهد ارائه دادند.

مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این نشست گفت: بهزیستی دارای ۵۰ وظیفه‌ قانونی و ۱۶۰ فعالیت برای اجرایی کردن این وظایف است.

وی افزود: ۱۳۰ هزار نفر معلول در خراسان رضوی دارای پرونده در بهزیستی هستند و ۷۰ هزار نفر نیز در حوزه‌ اجتماعی در این نهاد پرونده دارند.

فیروزی ادامه داد: مجموع این دو حوزه ۲۰۰ هزار فرد دارای پرونده در بهزیستی است که با حساب تعداد افراد خانواده‌هایشان حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان، تحت پوشش خدمات مستقیم بهزیستی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی با این وسعت وظایف و فعالیت‌ها و با این حجم جمعیت هدف که در بین سازمان‌های دولتی، کم‌نظیر است، سازمانی بسیار پرمشغله و پردغدغه است.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها در انجام این وظایف با بهزیستی همکاری دارند گفت: منابع ما محدود است و امکان پاسخگویی به همه‌ نیازهای جمعیت هدف را نداریم، بنا بر این اولویت‌بندی می‌کنیم و ضروری‌ترین نیازها را که نزدیک‌تر به منطق و عدالت باشد مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه پیش از دوره‌ مدیریت جدید در سازمان بهزیستی، مستمری‌ها مبلغ کمی بود گفت: سقف قبلی مستمری‌ها ۵۳ هزار تومان بود که به ۲۲ هزار نفر در کشور تعلق می‌گرفت اما امروز جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر بین ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان از دولت مستمری می‌گیرند.

فیروزی گفت: تورم‌های فراینده‌ سال‌های اخیر، شیرینی افزایش مستمری‌ها در یکی دو سال گذشته را کم‌رنگ کرده که البته نتیجه‌ تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان نظام است.

وی با یادآوری اینکه طبق قانون، فقط معلولین شدید و خیلی شدید مستمری می‌گیرند گفت: ما البته نیازها را در نظر می‌گیریم و اگر وضعیت کلی یک خانواده، به سمت دهک‌های پایین باشد گذشته از اینکه معلولیت شدید دارد یا نه، تلاش می‌کنیم به گونه‌ای از او حمایت کنیم و در صورت امکان، مستمری برایش برقرار شود.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی همچنین خاطر نشان کرد: ما برای وام اشتغال، محدویتی نداریم ولی مددجوی متقاضی باید شرایط دریافت تسهیلات را داشته باشد.

فیروزی با یادآوری اینکه افراد بر اساس نیازهای نزدیک و ضروری زندگی‌شان تصمیم می‌گیرند گفت: بسیاری اوقات، نیاز ضروری و نزدیک، با منطق اقتصادی و برنامه‌ریزی درازمدت، منطبق نیست و مددجو چون اولویت دیگری دارد ممکن است تسهیلات اشتغالی از مسیر اشتغال منحرف شود و به همین جهت، ما تلاش می‌کنیم حداکثر سعی را داشته باشیم که تسهیلات اشتغال، فقط صرف اشتغال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز