خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته هلال احمر در استودیو ایلنا مطرح شد؛ /۳/

استقبال مجامع بین المللی از طرح سفیران بشری دوستی قزوین/ درخشش هلال احمر در صحنه مقابله با کرونا / سه روستای شهرستان هامون در طرح نذر آب از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۰۱۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح سفیران بشردوستی از طریق معاونت بین الملل هلال احمر به مجامع بین المللی و فدراسیون عرضه شده و درحال تلاش هستیم تا بعنوان یک طرح ابتکاری ملی از طرف استان قزوین در فدراسیون صلیب سرخ ثبت شود.

حسن آصفی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو ایلنا با اشاره به فعالیت‌های هلال احمر در زمان کرونا گفت: در زمان شیوع کرونا یکی از امدادگران ما به نام عباس شیرزی شهید خدمت شد، تعداد زیادی از امدادگران نیز به کرونا مبتلا شدند؛ البته به دلیل توان جسمی بالا و جوان بودن خطر زیادی آن‌ها را تهدید نکرده و این دوران را سپری کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین ادامه داد: جمعیت هلال احمر از روزهایی که کرونا آغاز شد در کنار تیم‌های بهداشتی حضور داشت و مسئولیت نقاهتگاه‌ها با جمعیت هلال احمر بود، همچنین داوطلبان ما در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تهیه و توزیع ماسک، اقلام معیشتی و گندزدایی که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا موثر بود فعالیت داشتند.

وی ابراز کرد: هلال احمر با آمران و ناظران سلامت و همچنین با نیروی انتظامی در قرنطینه کردن شهرها همکاری داشت، در مجموع در تمام مواردی که نیاز بود حضور داشت تا به مرور زمان با نوع برخورد با ویروس و نحوه فعالیت هر حوزه بیشتر آشنا شدیم و تکالیف جمعیت هلال احمر نیز مشخص‌تر شد.

این مسئول عنوان کرد: ما در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و آمران و ناظران سلامت و نگهداری از بیماران کرونایی در منزل در کنار صمت، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه فعالیت داشته و توزیع ماسک نیز داشتیم.

وی ادامه داد: فعالیت و اقدامات در زمینه معیشتی همچنان به طور مستمر با کمک خیرین و داوطلبین درحال انجام است و در مجموع تمام امدادگران، اعضای جوان و داوطلبین ما درحوزه‌های مختلف فعالیت‌های زیادی را انجام دادند.

ارائه کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی بستری در منزل

آصفی عنوان کرد: در اسفند ماه گذشته مسئولیت نقاهتگاه قزوین و درحال حاضر مسئولیت بیمارستان صحرایی تاکستان بر عهده جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: داوطلبین مددکار اجتماعی هلال احمر در بیمارستان‌ها و محلات پرتردد شهری حضور داشتند و برای خانواده‌های دارای بیماران کرونایی خدمات ارائه کردند و بسیار تلاش شد که در کنار کمک‌های اقتصادی و معیشتی به لحاظ حمایت روان نیز بتوانیم برای جامعه حمایت داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین اظهار کرد: در حوزه امداد کپسول‌های اکسیژن بوسیله خیرین تهیه و بصورت ۲۴ ساعته و رایگان در اختیار بیمارانی که به کپسول اکسیژن نیاز دارند قرار گرفت.

وی ادامه داد: کپسول‌های اکسیژن همچنان درحال توزیع است تا بتوانیم تا حدودی به سطح بستری در بیمارستان‌ها کمک کنیم و افرادی که امکان دارند در منزل تحت درمان قرار گیرند.

این مسئول با بیان حمایت مردم از جمعیت هلال احمر گفت: مردم همواره خوب بوده و با اعتماد به جمعیت هلال احمر در مواقع مختلف ما را یاری می‌کنند در زمان شیوع کرونا نیز هر زمان از مردم کمک طلبیدیم کنار ما بودند.

رتبه سوم استان قزوین در جمع آوری کمک‌های مردمی برای خوزستان

وی ادامه داد: یاری مردم در تمام بحران‌ها وجود دارد، در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان مردم همکاری خوبی داشتند، در سیل خوزستان نیز سومین استان در همکاری بودیم که اگر متناسب با وسعت و جمعیت درنظر بگیریم قطعا با اختلاف خیلی زیاد برای جمع آوری کمک‌های مردمی در کشور اول هستیم.

آصفی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان ما معین شهرستان هامون بودیم و در آنجا با کمک داوطلبین اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد و پزشکان ما ویزیت‌های رایگان داشتند؛ همچنین یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در سیستان رخ داد این بود که کمک‌ها مقطعی نبوده و ادامه دار است.

وی در ادامه با اشاره به طرح آبرسانی و نذر آب عنوان کرد: با کمک خیرین استان و حتی پیمانکاران خیر برای سه روستای شهرستان هامون آبرسانی انجام شد و مردم آن منطقه در نتیجه لوله کشی از آب سالم و آشامیدنی برخوردار شدند؛ ضمن اینکه در کنار نذر آب توزیع بسته‌های معیشتی، آموزشی و ویزیت رایگان نیز وجود داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین سپس به بیان تعداد داوطلبین هلال احمر استان پرداخت و ابراز کرد: در استان قزوین هفت هزار داوطلب، 30 هزار عضو جوان و دو هزار و 700 امدادگر وجود دارد.

ارائه ویزیت رایگان توسط پزشکان داوطلب هلال احمر

وی ادامه داد: تمام این هفت هزار داوطلب به نوعی خیر هستند، بخشی از آن‌ها پیمانکارانی فعال در حوزه خدمات فنی و مهندسی و برخی نیز پزشکانی هستند که ویزیت‌های رایگان ارائه می‌دهند؛ همچنین تعدادی نیز کمک‌های مالی داشته و عده‌ای در بسته بندی‌ها و فعالیت‌های مختلف کنار جمعیت هلال احمر حضور داشته و ما را یاری می‌کنند.

این مسئول درباره سفیران بشر دوستی ابراز کرد: در حوزه جوانان اتفاقات ابتکاری بسیار خوبی شکل می‌گیرد که یکی از این طرح‌های ابتکاری سفیران بشر دوستی در استان قزوین بود که بسیار مورد اقبال واقع شده و بعنوان طرحی ملی دو سال متمادی با میزبانی استان قزوین برگزار شد.

وی ادامه داد: در طرح سفیران بشر دوستی مقالات متعددی به زبان انگلیسی و فارسی به دست ما رسیده و داوری شد، حسن مقالات این بود که افراد ارائه دهنده به واقع سفیر بوده و از نگاه‌های مختلف بشر دوستی را عرضه کردند.

 آصفی اظهار کرد: طرح سفیران بشردوستی از طریق معاونت بین الملل هلال احمر به مجامع بین المللی و فدراسیون نیز عرضه شده و درحال تلاش هستیم تا بعنوان یک طرح ابتکاری از استان قزوین در فدراسیون صلیب سرخ بعنوان طرح ملی ثبت شود.

وی با اشاره به نحوه عضویت در جمعیت هلال احمر بیان کرد: هلال احمر همواره عضو جدید می‌پذیرد و علاقمندان می‌توانند از دو روش ورود به سایت جمعیت هلال احمر و مراجعه حضوری به شعب هلال احمر در تمام شهرهاستان‌های استان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

آصفی در پایان گفت: افراد زیر ۲۹ سال بعنوان عضو جوان جمعیت هلال احمر  و افراد بالای ۲۹ سال بعنوان جمعیت داوطلب در انواع رسته‌های مختلف با ما همکاری خواهند داشت.

حجم ویدیو: ۹۴.۰۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۳۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز