خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام خبر داد:

رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی در هشت روستای تربت‌جام

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۸۲۱

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت‌جام گفت: مشکل کمبود آب شُرب در هشت روستای بخش مرکزی و پایین جام این شهرستان با احیا و لایروبی یک حلقه چاه در این منطقه مرزی برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن عبداللهی در این باره افزود: این پروژه که آب آشامیدنی روستاهای مومن آباد، کاریزنو، اندای، آق کمر، علی آباد، بردو، کلاته آقا محمد و محمد آباد در بخش پایین جام را در قالب مجتمع آبرسانی شهید علیمردانی تامین می کند با مشارکت یک میلیارد ریالی شورای روستاها و همت مدیران، کارشناسان و متخصصان صنعت آب و فاضلاب این شهرستان در کمتر از ۱۰ روز اجرا شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد هزار متر خط انتقال از محل چاه کشاورزی در روستای محمد آباد، مهندسی مجدد الکتروپمپ و افزایش دبی نیز انجام شده که سه هزار و ۱۰۰ خانوار در این مناطق از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شده اند.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام گفت: با این اقدام در حال حاضر دبی آب آشامیدنی در هفت روستای بخش نصرآباد از ۱۲ لیتر در ثانیه به ۱۹ لیتر در ثانیه و در روستای محمد آباد از توابع بخش پایین جام این شهرستان نیز از یک و نیم لیتر به سه لیتر افزایش یافته است.

وی افزود: پروژه آبرسانی به هفت روستای بخش نصرآباد با هزینه افزون بر ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال یکی از مهمترین طرح های در دست اقدام این شهرستان است که تاکنون افزون بر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار تا پایان شهریور ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عبداللهی ادامه داد: مشکل عمده کنونی آب شرب روستایی این شهرستان کمبود اعتبارات برای ایجاد خطوط انتقال، راه‌اندازی ایستگاه های پمپاژ و مخازن ذخیره‌سازی آب است.

وی گفت: در حال حاضر به ۱۵ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز