خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از نشست مهرانه زنجان ؛

تحریم ها باعث شده بیماران سرطانی با کمبود دارو مواجه شوند/ بخش ید درمانی به زودی راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۷۹۳

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان، اولویت اصلی انجمن خیریه مهرانه زنجان را تامین هزینه دارویی بیماران سرطانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر وثوق ، مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با اشاره به  ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی استان زنجان، تصریح کرد: دراین مرکز بالغ بر 9هزار پرونده با پوشش 15شهر موجود است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان، با بیان اینکه برای تامین دستگاه pet scan مشکل مالی داشتیم، اظهار داشت: این دستگاه نیاز به 12 میلیارد تومان هزینه داشت که 6 میلیارد تومان با کمک خیّران و 6 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی، تامین شد که اقساط ماه‌های فروردین و اردیبهشت این تسهیلات نیز به تعویق افتاده است.

وثوق ادامه داد: دستگاههای فوق پیشرفته درمانی برای تشخیص دقیق مرحله ای بیماری  در آینده نزدیک به کمک خیرین دراین مرکز رونمایی می شود.

به گفته وثوق، مشکلات تحریمی باعث بالا رفتن هزینه دارویی در این مرکز شده است.

وی، اولویت اصلی این مرکز را تامین هزینه های دارویی  بیماران سرطانی عنوان کرد و گفت: مهرانه در حال حاضر در حوزه مالی به چالش کشیده شده  و نیازمند یاری خیرین در این خصوص است.

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: هم اکنون کمبود دارو و گرانی داروهای مورد نیاز بیماران  یکی از مشکلات اصلی انجمن است.

مینوش مقیمی، نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: بیماران شیمی درمانی استان در حال حاضر از تمام ظرفیت انجمن خیریه مهرانه برای درمان استفاده می کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن خیره مهرانه زنجان، عمده ترین نوع سرطان در زنجان را سرطان پستان در بانوان خانه دار و سرطان دستگاه گوارش در آقایان زنجانی عنوان کرد و گفت: طی آمارهای بدست آمده از 1200 پرونده با توجه به معیارهای شغلی ، سرطان پستان در بانوان خانه دار بیشترین آمار را شامل می شود.

جواد گرانمایه ، مدیر کلینیک مهرانه، نیز در ادامه گفت: بخش پزشکی هسته ای در زنجان راه اندازی می شود که دارای دستگاه pet scan یکی از زیرمجموعه‌های این بخش است.

مدیر کلنیک مهرانه  زنجان، ادامه داد: بخش ید درمانی نیز به زودی در زنجان راه اندازی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز