خبرگزاری کار ایران

رحمانی خبرداد؛

انجام بیش از ۱۰۳ هزار ماموریت اورژانس آذربایجان شرقی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۷۲۴

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سال گذشته ۱۰۳ هزار و ۱۳ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی از سوی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، فرزاد رحمانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۳ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۱۷ هزار و ۴۷۰ مورد نیز ماموریت تصادفی بود.  

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۰۱ هزار و ۵۶۲ مورد تماس تلفنی با مرکز اورژانس گرفته شده، ادامه داد: از مجموع ماموریت های غیرتصادفی ۵۹ هزار و ۲۸۶ مورد در تبریز و ۲۶ هزار و ۲۵۷ ماموریت در سایر شهرستان ها انجام یافت.  

رحمانی اظهار کرد: کارشناسان اورژانس از مجموع ماموریت های تصادفی نیز ۸ هزار و ۵۰۹ ماموریت را در تبریز و ۸ هزار و ۹۶۱ ماموریت را در سایر شهرستان ها انجام دادند.

وی گفت:در ماموریت های انجام شده ۱۶  هزار و ۲۰۳ نفر از مصدومان تصادفی به مراکز درمانی منتقل و ۲ هزار  و ۴۳۹ نفر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.  

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در این مدت چهار هزار و ۵۷۶ مورد ماموریت قلبی، ۸۸۰ مورد بیماری مغزی، چهار هزار و ۴۲ مورد مشکلات تنفسی، ۸۶۷ مورد ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن، ۲ هزار و ۸۷۴ مورد حوادث ویژه و ۲۳ مورد احیای موفق توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.  

وی افزود: کارشناسان اورژانس در سال گذشته به ۸۴ هزار و ۳۰۸ مورد ماموریت شهری، ۱۸ هزار و ۷۰۵  مورد ماموریت جاده ای اعزام شدند و ۳۰ مورد ماموریت توسط اورژانس هوایی و ۲ هزار و ۴۳ ماموریت توسط اورژانس موتوری انجام یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز