خبرگزاری کار ایران

کاهش تعداد مراجعان سرپایی مراکز منتخب کرونا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۸۰

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش پنج هزار و ۵۰۰ نفری تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکتر سیدکاظم فرهمند در این خصوص گفت: تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی  هفته سوم اردیبهشت ماه ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است که این تعداد در هفته آخر فروردین ماه امسال ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر بود.

وی افزود: هم اکنون ۴۰ مرکز جامع خدمات سلامت منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه فعال است که در این مراکز بیماران سرپایی با علائم مشکوک به کرونا تحت درمان و مراقبت قرار گرفته و از آنان آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همه آمار و ارقام حاکی از آن است که در روزهای اخیر تعداد بستری‌ شدگان کرونایی در شهرهای مختلف خراسان رضوی از جمله مشهد کاهش یافته که نویدبخش روزهای خوب است اما نباید غفلت کنیم تا  گرفتار موج بعدی شویم.

وی گفت: وضعیت کنونی مشهد از نظر همه‌گیری کرونا به حالت ثبات رسیده و با تداوم همکاری مردم با خادمان حوزه سلامت می‌توانیم ضمن خروج کامل از موج چهارم شیوع کرونا به وضعیت پایدار برسیم.

فرهمند افزود: در موج چهارم شیوع کرونا طبق تجربیات کسب شده برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای خدمت‌رسانی به‌موقع به بیماران در سطوح مختلف انجام شد و مدیریت وضعیت کنونی و عدم بازگشت به وضعیت بحرانی نیازمند تدابیر جدی‌تر است.

وی با تاکید بر ممنوعیت سفرها در تعطیلات عید سعید فطر ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا تردد در تمامی جاده‌ها از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود و این ممنوعیت شامل تمامی شهرها بوده و رنگ‌بندی‌های کرونایی در آن لحاظ نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز