خبرگزاری کار ایران

مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش عنوان کرد:

اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۱۸

مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: اجرای گام پنجم طرح بسیج ملی مقابله با همه گیری کرونا با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 از طریق بیماریابی فعال، رهگیری حداکثری و واکسیناسیون عمومی مردم در کیش همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

حسن مجرد مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت به تمامی شبکه های بهداشت و درمان سراسر کشور ابلاغ شده و در کیش نیز اجرا می شود.

مجرد تشریح کرد: واکسیناسیون گسترده مردم مبتنی بر اولویتهای تعیین شده در سند ملی، ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری/غیر حضوری)، شناسایی زودهنگام موارد مبتلا به کووید 19و تعیین تکلیف افراد در معرض تماس نزدیک آنها (خانوار/محل کار)، مراقبت از گروه های در معرض خطر (قرنطینه/معکوس)، اطمینان از جداسازی و قرنطینه خانگی و غیر خانگی، توسعه و بهبود کیفیت درمان سرپایی کووید 19از سیاست های گام پنجم می باشد.

وی ابراز کرد: سازماندهی تیم های بیماریابی، مراقبتی و درمانی، پایش و نظارت ویژه مراکز غربالگری کرونا، تشدید نظارت بر اجرای شیوه نامه ها، و پایش طبق برنامه تدوین شده از مهمترین موضوعات مورد توجه در این گام می باشد که مانند گام چهارم با جدیت انجام می شود.

مجرد اظهار کرد: واکسیناسیون گروه های هدف با اولویتی که اعلام می کنند، رهگیری، رصد فعال و انجام تست مبتلایان و افراد در تماس نزدیک، جداسازی دو هفته ای بیماران و موارد مشکوک شناسایی شده، استمرار پوشش مراقبتی و حمایتی مادران و افزایش پوشش سالمندان و همچنین رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از دیگر اهداف اختصاصی  پیش بینی شده در این گام است.

وی اضافه کرد: کارکنان بخش بهداشت و درمان خصوصی و دولتی، سالمندان بالای 80 سال، بیماران خاص، کارکنان آرامستان و تعدادی از پاکبان در کیش واکسینه شدند.

مسئول اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش خاطرنشان کرد: اجرای اولویت های واکسیناسیون بر اساس دستور وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد که با همت و تلاش مدافعان سلامت در مرکز توسعه سلامت کیش، پیگیری و اجرا می شود که در زمان مقتضی به اطلاع مشمولان رسانده خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم شرایط به سمتی پیش برود که محدودیتها و نیازهای درمانی کاهش یابد و با تمام توان به سمت واکسیناسیون، مراقبتها و حمایت‌های لازم حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز