خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام بیش از ۸ هزار کارگر مشهدی در طرح ساماندهی کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۰۵

بیش از ۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت در مشهد با حضور در ایست کار‌ها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۱۱۵ هزار نفر نیروی کارگری توسط شهروندان از طریق ایست کارها، از آغاز اجرای این طرح تاکنون در مشهد بکارگیری و اعزام شدند.

وی افزود: از اردیبهشت سال گذشته با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده به ویژه برای جامعه کارگری، شهرداری مشهد با هدف تکریم و ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، طرح ساماندهی این کارگران را در دستور کار خود قرار داد که پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور و با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد، فرآیند احداث ۱۲ ایست کار ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت آغاز شد تا کارفرمایان و شهروندان متقاضی دریافت خدمات از سوی این کارگران، با مراجعه حضوری و غیر حضوری به این ایست کار‌ها نسبت به بکارگیری کارگران اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اجرای ناموفق این طرح در سنوات گذشته و در راستای اجرای طرحی با قابلیت تداوم و اجرا، با محوریت استانداری خراسان رضوی و با حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و دو تشکل مردم نهاد، تفاهم نامه‌ای منعقد گردید تا با همراهی همه دستگاه‌های متولی خدمت رسانی مطلوبی به این قشر زحمتکش صورت بپذیرد.

یعقوبی بیان کرد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت با حضور در ایست کار‌ها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده اند و کارت عضویت طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمایت از کارگران، مقرر شد کارگرانی که در طول روز توسط شهروندان و کارفرمایان به پروژه‌ای اعزام نشده‌اند و نیز افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند، بتوانند در صورت تمایل به پروژه‌های مرتبط با فضای سبز شهرداری مشهد و انجام فعالیت درختکاری اعزام و بکارگیری شوند؛ که تاکنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از این کارگران به پروژه‌های شهرداری مشهد اعزام شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: شهروندان و کارفرمایان می‌توانند به منظور درخواست و بکارگیری کارگران ساختمانی و موقت، از طریق مراجعه حضوری به ایست کار‌ها و یا به صورت غیر حضوری و تماس با سامانه پاسخگویی ۳۱۷۵ نسبت به بکارگیری کارگران مورد نیاز خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز