خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی قزوین خبر داد:

سم پاشی جنگل‌های طارم سفلی برای مقابله با پروانه دم قهوه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۵۷۱

مدیرکل منابع طبیعی قزوین گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین جهت سم‌پاشی جهت مقابله با آفت پروانه دم قهوه‌ای به جنگل‌های طارم سفلی اعزام شدند.

به گزاش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن قاسم زاده با اشاره به هجوم پروانه‌های دم قهوه‌ای به جنگل‌های بلوط طارم سفلی گفت: اراضی جنگلی حسن آباد و علی آباد طارم سفلی با آفت پروانه‌های دم قهوه‌ای مواجه شده و مقابله با آن آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین  ادامه داد: لازم است پیش از بالدار شدن و افزایش قدرت تهاجمی با این آفت مقابله شود، از این رو  نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با استفاده از سم پاش‌های خودرویی و کوله پشتی مشغول مقابله با این آفت در جنگل‌های طارم سفلی هستند.

وی ابراز کرد: پروانه دم قهوه‌ای آفتی برگ خوار و همه چیزخوار به طول ۱۴تا ۱۵ میلی متر است که به درختان جنگلی حمله ور می‌شود و قدرت تکثیر بالایی دارد و درصورت عدم مبارزه با آن می‌تواند موجب تضعیف، تخریب و از بین رفتن درختان و اراضی جنگلی شود.

قاسم زاده گفت: لاروهای این آفت در مراحل اولیه زندگی زرد رنگ هستند و به تدریج با افزایش سن رنگ آن‌ها به قهوه‌ای تیره تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز