خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس کل دادگستری گیلان از ضعف و عدم کارآیی تنها مرکز ماده ۱۶ گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۵۲۰

رئیس کل دادگستری گیلان در نشست کمیته حقوقی-قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: مرکز فعلی ماده ۱۶ ظرفیت بسیار محدودی برای نگهداری افراد دارد و در آن از روش‌هایی ابتدایی و قدیمی برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست کمیته حقوقی-قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با موضوع ایجاد مراکز موضوع ماده ۱۶ به ریاست حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خلیلی در این نشست با انتقاد از ضعف وعدم کارآیی تنها مرکز ماده ۱۶ استان گیلان در شهر رشت تصریح کرد: وظایف و مسئولیت‌های سازمان‌ها و نهادهای متولی این مرکز در قانون مشخص بوده و توسط دستگاه قضایی نیز به آنان ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به گزارش بازدیدهایی که توسط دادستانی از مرکز ماده ۱۶ انجام شده گفت: مرکز فعلی ظرفیت بسیار محدودی برای نگهداری افراد دارد و در آن از روش‌هایی ابتدایی و قدیمی برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها بیش از ۱۰ مرکز نگهداری معتادان متجاهر دایر است، افزود: مصوبات جلسات قبلی کمیته، توسط مدیران متولی اجرا نشده و اهتمامی برای گسترش مراکز ماده ۱۶ از سوی آنان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان تصریح کرد: مرکز فعلی ماده ۱۶ استان باید ظرف سه ماه با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر احیا شود در غیر اینصورت برای مدیرانی که در این امر تعلل ورزیده و کوتاهی کنند به دلیل ترک فعل پرونده قضایی تشکیل شده و باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز