خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین:

ساز و کار بیمه طراحان حوزه مد و لباس در استان فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۵۱۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: با هدف حمایت از جامعه طراحان حوزه مد و لباس سازوکار انجام بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان قزوینی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین ، محمدحسین اسماعیلی روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت بیمه برای تأمین آینده کاری هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس، اقدامات قانونی لازم برای بیمه شدن طراحان حوزه مد و لباس توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس و صندوق اعتباری هنر انجام شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: براین اساس، طراحان کیف و کفش، لباس، شال و روسری، زیورآلات که طرح‌های آنها به نوعی ثبت شده باشد، می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه طرح‌های هنرمندان باید یکی از شرایط شش گانه را داشته باشند، تصریح کرد: حداقل ۱۰ طرح هنرمند باید دارای نشان شیما، حداقل پنج اثر آنها دارای حق مالکیت معنوی، گواهی حضور در ۱۰ جشنواره‌ استانی یا ملی را داشته باشند.

این مسئول افزود: همچنین هنرمندان باید دارای حداقل سه مجوز برپایی نمایشگاه از کارگروه ساماندهی مد و لباس، رتبه برتر جشنواره فجر و یا جشنواره‌های استانی را دارا باشند و حداقل دارای سه اثری که به تولید انبوه رسیده و هرکدام به تعداد هزار عدد تولید شده باشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هنرمندانی که حداقل یکی از شش مورد مطرح شده را دارا هستند می‌توانند برای بیمه خود اقدام کنند که مدارک لازم برای آغاز فرایند بیمه شامل دریافت فرم عضویت از کارگروه ساماندهی مد و لباس و تکمیل آن، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، عکس ۳×۴ و ارائه درخواست بیمه به دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای معرفی به صندوق برای عضویت در صندوق و بیمه است.

وی با بیان اینکه طراحان می‌توانند مدارک خود را به اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ تحویل دهند، افزود: پس از دریافت و تأیید مدارک، نامه عضویت در صندوق به طراحان ارائه می‌شود و پس از عضویت در صندوق در صورتی که متقاضیان یکی از شرایط بالا را داشته باشند نامه بیمه آنها تهیه و به سازمان تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند.

اسماعیلی تأکید کرد: در صورت احراز صلاحیت و با عضویت در صندوق هنر، کارتی به عنوان هنر کارت نیز برای حمایت از هنرمندان به آنها ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه شرایط سنی برای بیمه‌شدگان برای آقایان تا ۵۰ سال و خانم‌ها تا ۴۵ سال است، افزود: درصورتی‌که هنرمند سن بیشتری داشته باشد به ازای هر یک سال باید سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد.

وی یادآور شد: هزینه بیمه تأمین اجتماعی نیز ۱۸ درصد است که ۱۰ درصد را وزارت ارشاد و هشت درصد را هنرمند پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز