خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

چشمه‌ها و آبشخورهای حیات وحش در استان قزوین ضدعفونی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۵۰۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: برنامه ضد عفونی کردن چشمه‌ها و آبشخورهای حیات وحش استان قزوین جهت حفظ حیات وحش به اجرا در آمد.

به گزارش ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی با اشاره به اجرای طرح ضدعفونی کردن چشمه‌ها و آبشخورهای حیات وحش استان قزوین گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و کاهش منابع آبی در دسترس حیات وحش  این طرح در استان قزوین به اجرادر آمد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: در راستای کنترل بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و حیات وحش و انگل‌های گوارشی و داخلی، برنامه پاکسازی و ضدعفونی کردن چشمه‌ها و آبشخورهای مشترک حیات وحش با دام‌های اهلی در استان و مناطق تحت مدیریت محیط زیست انجام شد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش از چشمه‌ها و آبشخورهای مشترک استفاده می‌شود، تمامی چشمه‌ها و آبشخورها از گل و لای و شاخ و برگ گیاهان به طور کامل پاکسازی و سپس با محلول ضد باکتری، ضدویروس و ضد قارچ مناسب ضد عفونی و تمیز شدند تا امکان انتقال بیماری‌های مشترک کاهش یابد.

شنتیایی گفت: برنامه ضد عفونی کردن چشمه‌ها و آبشخورهای حیات وحش تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز