خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان اردبیل در گفت‌وگو با ایلنا:

100 دستگاه کامیون تا اواخر خرداد روانه بازار می‌شود / آمار اشتغال در استان شفاف است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۴۹۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 100 دستگاه کامیون در استان تولید شده که پس از مراحل تست، تا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه وارد بازار خواهد شد.

رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از احیای چشمگیر واحدهای راکد در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جهش تولید برخی الزامات در 7 محور در قالب 40 برنامه به وزارت صمت محول شد که در حوزه استانی آن طی جلسات متعدد و ایجاد کارگروه‌های استانی، مصوباتی در راستای اجرای این برنامه‌ها در استان اتخاذ شد.

وی افزود:احیای واحدهای راکد تولیدی، به بهره برداری رساندن واحدهای ایجابی، افزایش صادرات، جایگزینی واردات با تولید محصولات صنعتی و ایجاد اشتغال جزو خروجی های مهم مصوبات استانی و کارگروه های تخصصی بود.

وی در پاسخ به اینکه علی رغم احداث فاز اول کامیون سازی در مشگین شهر، چرا تولید کامیون در استان انجام نشد، بیان کرد: فاز یک کامیون سازی در مشگین شهر که توسط رئیس جمهوری افتتاح شده بود و قرار بود 30 درصد قطعات آن در داخل و 80 در صد قطعات از خارج از کشور تامین شود، به علت تحریم و ایجاد مشکلات متعدد راکد ماند و متاسفانه تولید کامیون در این کارخانه انجام نشد.

رئیس سازمان صمت ادامه داد: خوشبختانه با ابتکار متولیان امر این کارخانه، در حال حاضر 80 درصد قطعات در داخل کشور تامین می شود که با این جهش در زمینه تولید قطعات کامیون 100 دستگاه کامیون تولید شده و در مرحله تست قرار دارد که امید است تا پایان خردادماه یا اوایل تیرماه سالجاری کامیون های تولید شده روانه بازار شوند.

آمار ارائه شده ایجاد اشتغال در استان اردبیل با بررسی افراد بیمه شده در واحدهای تولیدی و صنعتی، شفاف و دقیق است 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پاسخ به این سوال که چرا آمار ارائه شده در زمینه اشتغال از سوی سازمان صمت را عده ای از مردم باور ندارند، گفت: برای شفاف شدن موضوع افزایش اشتغال در استان آماری تحت عنوان شاغلین بیمه شده در کارگاه ها و واحدهای تولیدی ایجادی سازمان صمت تهیه شد تا تاثیر فعالیت ها در زمینه احیای واحدهای راکد و اشتغالزایی بر همگان روشن باشد.

صادقی با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه صدور پروانه بهره برداری در جایگاه دوم کشور قرار دارد، افزود: در حال حاضر یک هزار و 142 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با هزینه 75 هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال بالغ بر 22 هزار نفر در استان فعال است.

وی گفت: در حال حاضر در استان اردبیل علاوه بر واحدهای صنعتی در حال تولید، تعداد 950 طرح صنعتی دارای جواز تاسیس برای ایجاد واحد صنعتی می باشند که از میان این طرح ها تعداد 300 طرح وارد فاز عملیاتی شده که مجموع سرمایه‌گذاری آن 45 هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی آن ها 15 هزار نفر می باشد.

صدور بیش از 600 جواز تاسیس در سال 99

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده این طرح ها طی دو سال آینده به بهره برداری خواهند رسید؛ در طول سال جهش تولید تعداد 603 جواز تاسیس صادر شده که نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش داشته در حالیکه میانگین افزایش کشوری 23 درصد می باشد.

تولید 50 درصد شیرآلات بهداشتی کشور در استان اردبیل

صادقی استان اردبیل را قطب تولید شیرآلات بهداشتی در کشور عنوان کرد و گفت: استان اردبیل با تولید 3 میلیون عدد شیرآلات بهداشتی 50 درصد از 6 میلیون عدد نیاز داخلی کشور را برطرف می کند.

وی در خصوص جهش تولید در زمینه تولید لاستیک در استان نیز بیان کرد: استان اردبیل با تولید اتواع تایرهای وسایط نقلیه سبک و سنگین شامل تایرهای سواری، باری، اتوبوسی و کشاورزی سالانه به تعداد 56 هزار تن لاستیک 25 درصد از نیاز کشور را تامین می کند.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر 300 هزار تن شمش فولادی در استان تولید می شود، افزود: با در دست اجرا بودن طرح توسعه واحدهای تولیدی تا پایان سالجاری این میزان به 700 هزار تن افزایش خواهد یافت و جهش سه برابری را در این زمینه شاهد خواهیم بود و گفتنی است تعداد اشتغال فعلی این واحدها 700 نفر است که با جهش ایجاد شده تا پایان سال این تعداد به یک هزار و 500 نفر افزایش خواهد یافت.

تامین 35 درصد نیاز کشور در زمینه MDF 

رئیس سازمان صمت استان از تامین 35 درصد نیاز کشور در زمینه تولید انواع MDF تا شهریور سالجاری در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر استان اردبیل با تولید انواع ام دی اف به میزان 200 هزار متر مکعب در سال، 20 در صد از نیاز داخلی کشور را تامین می کند که میزان تولید این محصولات تا شهریور ماه سالجاری به 750 هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت؛ همچنین 70 درصد نیاز کشور در زمینه تولید انواع روکش درب ملامینه و ورق های HPL در استان تامین می شود.

تامین 25 درصد بسته بندی آب معدنی مورد نیاز کشور در استان

صادقی در خصوص تولید بسته بندی آب معدنی در استان نیز عنوان کرد: بزرگترین و مهمترین شهرک تخصصی آب معدنی کشور در استان اردبیل بوده و در حال حاضر حداقل 25 درصد آب معدنی و بسته بندی کشور در این استان تولید می شود که با تکمیل و راه اندازی 5 طرح در دست اقدام دیگر، این میزان به 35 درصد(تامین یک سوم نیاز کشور) افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص صدور پروانه های بهره برداری صنعتی در استان بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان صمت استان، همت سرمایه گذاران و پیگیری و رفع موانع موجود و همکاری سایر دستگاه های اجرایی و یانک های عامل در سال جهش تولید تعداد 228 واحد صنعتی راه اندازی و برای آن ها پروانه بهره برداری صادر شد.

صادقی ادامه داد: این میزان صدور پروانه نسبت به سال 98 با افزایش 71 درصدی روبرو بوده و استان اردبیل در شاخص صدور پروانه بهره برداری در سال 99 رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

رئیس سازمان صمت محل تامین تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی صنعتی را از سفر مدیران بانک ها، اعتبارات رونق تولید و صندوق توسعه ملی و همچنین بند الف تبصره 18 یارانه پرداختی عنوان کرد و افزود: استان اردبیل  در جذب و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز